گروه حوادث: اعضای یک گروه خشن تبهکاری در فیلیپین، بعد از ربودن معلمان و دانش‌آموزان یک مدرسه تهدید کردند که اگر پلیس برای نجات گروگان‌ها وارد عمل شود همه گروگان‌ها را قتل عام خواهند کرد.

گروگانگیری فلیپین

به گزارش خبرگزاری فیلیپین، اعضای این گروه تبهکاری خواستار آزادی چند تبهکار عضو گروهشان شده‌اند که در جریان یک گروگانگیری دیگر در همان شهر در سال 2009 دستگیر شده بودند.رینالدو رافار، رئیس پلیس منطقه‌ای که گروگانگیری در آن صورت گرفته است با اعلام خبر گروگانگیری گفت: گروگانگیران نیروهای نظامی سابق هستند که وارد باندهای تبهکاری شده‌اند و در شهر پروسپریداد که در منطقه جنگلی و دور افتاده‌ای واقع است، دست به این آدم ربایی زده‌اند. آنها 16 نفر را در یک مراسم فارغ‌التحصیلی به گروگان گرفته‌اند و این افراد را در یکی از اتاق‌های مدرسه زندانی کرده‌اند.

به گفته وی اگرچه بیشتر گروگان‌ها معلمان مدرسه هستند اما 2 دانش‌آموز 10 تا 13 ساله هم در بین آنها دیده می‌شوند.
بنا بر گزارش‌های اولیه، گروگانگیران دقایقی بعد از گروگانگیری با پلیس تماس گرفته و خواستار آزادی 4همدستشان شده‌اند که در حال حاضر به اتهام آدم ربایی و حمل غیرقانونی سلاح در جریان گروگانگیری دسامبر 2009 دستگیر شده‌اند. آنها در آن حادثه 47 زن و مرد روستایی را طی چند روز به گروگان گرفته و قصد اخاذی داشتند که از سوی پلیس دستگیر شده بودند.

در همین حال، آخرین گزارش‌ها از نزدیکی محل گروگانگیری چند روز گذشته، حاکی از آن است که در حال حاضر تک‌تیراندازها در اطراف مدرسه‌ای که حادثه در آنجا اتفاق افتاده مستقر شده‌اند.رئیس پلیس منطقه در ادامه گفت: به‌نظر می‌رسد که حداقل 6 مرد مسلح دست به این گروگانگیری زده‌اند. آنها 24 ساعت وقت داده‌اند تا 4 همدستشان آزاد شوند. وی افزود: ما در حال حاضر در حال بررسی‌ محلی هستیم که گروگان‌ها دقیقا در آنجا نگهداری می‌شوند.

به گفته رئیس پلیس، سردسته گروگانگیرها به‌نام مندز، نوه تبهکار مشهوری به نام پرز است که هم‌اکنون به همراه 3 نفر دیگر از همدستانش در زندان به‌سر می‌برند و گروگانگیران خواستار آزادی آنها هستند. این گروگانگیری 7 ماه بعد از گروگانگیری خونین 23 آگوست در مانیل صورت گرفته که در جریان آن فرد گروگانگیر یک اتوبوس حامل توریست‌های هنگ ‌کنگی را به گروگان گرفت و خواستار بازگشت به سر کارش بود اما با دخالت پلیس در این حادثه 8 توریست کشته شدند و گروگانگیر هم به ضرب گلوله از پای درآمد.
در همین حال، سخنگوی دولت اعلام کرد که پلیس قصد دارد بدون آسیب دیدن گروگان‌ها این ماجرا را به پایان برساند اما هنوز معلوم نیست که عملیات رهایی گروگان‌ها چه زمانی رقم خواهد خورد.

کد خبر 131287

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز