همشهری آنلاین: گیورگوس پاپاکنستانتینو (Giorgos Papakonstantinou)، وزیر دارایی یونان می‌گوید اگر به زودی کمک پولی به این کشور رسانده نشود، کشورش ورشکسته خواهد شد.

خروج یک مشتری از بانک هلنیک آتن

شبکه خبری او ار اف گزارش داد، نگرانی از ورشکستگی هم موجب شده تا هر روز تعداد بیشتری از یونانی‌ها برای گرفتن پس اندازهای خود به بانک‌ها مراجعه کنند.

بانک مرکزی یونان اعلام کرد، موسسات مالی خصوصی از ژانویه 2010 تا آوریل 2011 بیش از 31 میلیارد یورو از سرمایه 165.5 میلیارد یورویی را پس داده‌اند. ظاهرا بخشی از این پول به خارج از یونان منتقل شده است. اداره گمرک اعلام کرده که این اواخر بارها در بازرسی های موردی، افرادی را گرفته است که مبالغ هنگفتی را در بسته های بزرگ از فرودگاه های آتن و تسالونیکی با خود می برده اند.

تقاضای بانک ها از مشتریان

گیانیس گورتسوس (Giannis Gortsos)، دبیر کل اتحادیه بانک های یونان از بیم فرار سرمایه ها به شکلی سازمان یافته، به تلویزیون رفت و به مردم اطمینان داد موسسات مالی یونان امن هستند.

با این حال، آمار بانک مرکزی یونان نشان می دهد حتی شرکت ها هم پول های خود را از بانک ها بیرون کشیده اند. ژانویه 2010 آنها حدود 40.6 میلیارد یورو به بانک های یونان سپردند که این رقم در سال 2011 به 33.6 میلیارد یورو رسیده است.

کد خبر 135946
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز