گروه حوادث: نوجوان 15 ساله انگلیسی در مقابل دریافت 200 یورو، به‌عنوان یک قاتل اجاره‌ای استخدام شد تا زنی 25 ساله را به قتل برساند.

 سانتر سانچز

قضات دادگاهی در لندن روز گذشته این نوجوان تبهکار را به حبس ابد محکوم کردند.به گزارش فرانس پرس، مارس سال گذشته درحالی‌که سانتر سانچز فقط 15‌سال داشت، به‌عنوان یک آدمکش حرفه‌ای استخدام شد تا در مقابل دریافت 200 یورو یک زن ترکیه‌ای تبار به نام گولیستان سوباسی را به ضرب گلوله به قتل برساند.

بنا به ادعاهای این نوجوان وی در ماه مارس سال گذشته بعد از آ‌نکه از سوی فردی ناشناس استخدام شد به نزدیکی خانه مادر مقتول در شرق لندن رفت و زنگ در خانه را فشرد و بعد از آنکه زن جوان در را گشود او را به ضرب گلوله از پای درآورد و قبل از آنکه کسی متوجه حضور او شود از صحنه فرار کرد.

لحظاتی بعد از وقوع این جنایت، زمانی که مادر مقتول از تاخیر او نگران شده و به مقابل درآمده بود با جسد غرق خون دخترش روبه‌رو شد که گلوله‌ای به قفسه سینه او شلیک شده و او را کشته بود. تصاویر دوربین مداربسته این خانه، مرد جوانی را نشان می‌داد که کلاهی بر سر داشت و درحالی‌که یک اسلحه شات‌گان در دست داشت در پشت در به انتظار ایستاده بود و به محض گشوده شدن در به سوی زن جوان شلیک کرد. با شلیک یک گلوله زن جوان که همان شب قصد داشت نهمین سالگرد تولد فرزندش را جشن بگیرد از پای درآمد.

بررسی‌های ابتدایی پلیس درباره این زن نشان می‌داد که مقتول یک ترک تبار مهاجر بوده که با یک جوان ترکیه‌ای به نام سردار ازبک ازدواج کرده و از او یک پسر داشته است اما مدتی قبل از او جدا شده و درحالی‌که سرپرستی پسرش به شوهرش داده شده بود، زن جوان به ترکیه بازگشته است. روز وقوع جنایت هم او بعد از مدت‌ها برای ملاقات با فرزندش به مناسبت جشن تولدش به انگلستان بازگشته و به خانه مادرش رفته بود که این جنایت به‌وقوع پیوست.

با این پیش زمینه، پلیس به شوهر سابق این زن مشکوک شد اما در بررسی‌های پلیسی مشخص شد که او نقشی در این جنایت نداشته و در زمان وقوع جنایت در ترکیه بوده است. در ادامه تحقیقات با وجود آنکه جوان تبهکار سرنخ‌های زیادی از خود برجای نگذاشته بود اما مدتی بعد هنگامی که او قصد قتل جوان دیگری را داشت دستگیر شد.

روز گذشته با گذشت نزدیک به یکسال از این جنایت، نوجوان تبهکار و جوان 22ساله‌ای به‌نام ایزاک بیلی که در تحقیقات بعدی پلیس مشخص شد او همان ناشناسی است که این نوجوان 15 ساله را برای ارتکاب جنایت استخدام کرده است، در جلسه محاکمه‌ای در اولد بیلی حاضر شدند تا از خود دفاع کنند.

این در حالی بود که برادر تبهکار 15 ساله نیز در نوامبر 2006 به اتهام قتل یک وکیل دادگستری به نام توم ریاس به زندان طولانی مدت محکوم شده و پسر عموی او نیز به اتهام شلیک به یک جوان 27 ساله در سال 2004 با حبس‌ابد روبه‌رو شده بود. در سوابق این نوجوان تبهکار، چندین فقره سرقت و زورگیری نیز دیده می‌شود. بعد از جلسه محاکمه درحالی‌که انگیزه واقعی این جنایت مشخص نشده است، قضات دادگاه نوجوان 15 ساله را به حبس ابد محکوم کردند.

کد خبر 135937

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز