همشهری آنلاین: نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به آزمایشی که پیش از این صورت گرفته بود احتمال وقوع آتش سوزی در مراسم افتتاحیه پروژه پالایشگاه آبادان قابل پیش‌بینی بود و ما خواستار لغو این مراسم بودیم.

سید علی موسوی جرف

سیدعلی موسوی جرف در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: دو هفته قبل در هنگام تست اولیه واحد بنزین سازی پالایشگاه آبادان یک آتش سوزی رخ داد که کارشناسان امر اعتقاد داشتند این آتش سوزی در مراسم افتتاحیه نیز اتفاق خواهد افتاد و باید برای جلوگیری از آن راهکاری اندیشید.

 وی افزود: به همین دلیل و به علت نگرانی از سلامت افراد شرکت کننده در مراسم افتتاحیه به مدیرعامل شرکت ملی پخش و پالایش اعلام کردیم این مراسم به زمان دیگری موکول شود تا در آن زمان هیچگونه خطری مبنی بر آتش سوزی وجود نداشته باشد.[ آتش سوزی در پالایشگاه آبادان]

 سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: با وجود تذکرات متوالی ما در این خصوص مدیران پالایشگاه حاضر به صرفنظر از برگزاری این مراسم نبودند و اصرار داشتند که مراسم افتتاحیه باید برگزار شود و اینگونه شد که این اصرار غیر منطقی باعث تکرار چنین حادثه‌ای شد.

 موسوی جرف گفت: پروژه فاز سوم پالایشگاه آبادان یکی از بهترین پروژه‌های دولت در سالهای اخیر در صنعت نفت بوده است ولی متاسفانه این انفجار که به نظر من ناشی از اهمال کاری مدیران مربوطه است ارزش و اعتبار آن را زیر سئوال برده است که این کار غیر قابل بخشش است.

 وی ادامه داد: علاوه بر این، این حادثه باعث صدمه دیدن برخی کارکنان پالایشگاه آبادان شده است که این مسئله به هیچ وجه جبران پذیر نیست به همین دلیل انتظار می‌رود دولت با تشکیل یک کمیته این موضوع را به صورت موشکانه بررسی و با کسانی که در این خصوص غفلت کرده اند به شدت برخورد کند.

 موسوی جرف تاکید کرد: باید با مدیران پالایشگاه آبادان و افرادی که در ایجاد چنین حادثه‌ای آن هم در حضور شخص اول اجرایی کشور مشارکت داشتند به شدیدترین وجه برخورد شود تا دیگر شاهد تکرار این سهل انگاریها آن هم در صنایع حساسی مثل صنعت نفت نباشیم.

 صبح امروز سوم خرداد ماه همزمان با برگزاری مراسم افتتاحیه طرح بنزین سازی پالایشگاه نفت آبادان انفجار و آتش سوزی در یکی از واحدهای فرآیندی این واحد پالایشگاهی منجر به کشته و مجروح شدن کارکنان این مجموعه شده است.

 بر این اساس، پس از انجام مراسم رونمایی از نماد طرح بنزین سازی پالایشگاه آبادان توسط رئیس جمهور انفجار یکی از واحدهای فرآیندی منجر به آتش سوزی، انفجار و انتشار یک دود غلیظ در سطح پالایشگاه نفت شده است.

 هدف از طرح توسعه‌ پالایشگاه نفت آبادان علاوه بر تولید بنزین سوپر با عدد اکتان 93، تولید روزانه 250 تن پروپیلن، 330 تن خوراک گازی صنایع پتروشیمی و یکصد تن گوگرد است.

کد خبر 135921
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز