دوشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۶
۰ نفر

گروه ورزش - محمود مولایی : ناصر حجازی پس از یکسال و نیم تحمل درد ناشی از سرطان ریه صبح دیروز در سن 62سالگی درگذشت.

ناصر حجازی

اسطوره فوتبال ایران که در ما‌ه‌های اخیر به‌دلیل عود کردن بیماری‌اش برای چندمین بار در بیمارستان بستری شده بود، دیروز در شرایطی که خانواده‌اش به همراه جمعیت زیادی جلوی درب بیمارستان کسری حضور داشتند، دارفانی را وداع گفت. آتیلا حجازی بعد از شنیدن خبر فوت پدرش درحالی‌که می‌گریست، گفت: «فوت پدرم را باور نمی‌کنم.» پیش از گفته کوتاه آتیلا حجازی، ظاهرا اصغر حاجیلو راوی خبر مرگ اسطوره بود.

همبازی ناصر حجازی، هنگامی که با خبرنگاران حاضر در بیمارستان مواجه شد، فوت حجازی را چنین تعبیر کرد: «دیگر حال ناصر خوب شد.» و پس از گفتن این جمله به‌شدت گریه کرد. به‌غیراز مردم علاقه‌مند به اسطوره که جلوی درب بیمارستان تجمع کرده و عزادار بودند، چهره‌هایی چون احمدرضا عابدزاده نیز در کنار خانواده حجازی حضور داشتند. این در حالی بود که عده‌ای از مردم نیز بعد از شنیدن این خبر برای همدردی به خانه او رفتند و در میان آنها البته نفراتی چون حشمت مهاجرانی، کریم باقری، همایون بهزادی، پرویز مظلومی، بهتاش فریبا و محمد پنجعلی ‌دیده می‌شدند. مهاجرانی، سرمربی تیم ملی در جام جهانی 1987 آرژانتین که اکنون شاگرد خود را از دست داده، متاثر از مرگ اسطوره سکوت کرده بود و هنگامی که با پرسش خبرنگاران روبه‌رو شد، به تلخی گفت: «بگذارید فعلا به حال خودم باشم.»تعداد زیادی از هواداران نیز در مقابل منزل حجازی برای تسلی خاطر خانواده‌اش اقدام به سر دادن شعارهای قدیمی باشگاه استقلال در حمایت از او کردند. خانواده‌ ناصر حجازی نیز با قدردانی از کسانی که برای ابراز همدردی در مقابل منزل آنها جمع شده بودند، از مردم خواستند که محل را ترک کنند.

علی کریمی: باورش سخت است

ضایعه درگذشت ناصر حجازی به قدری بزرگ بود که هجمه‌ای از پیام‌های تسلیت‌ به خانواده آن مرحوم ارائه شد؛ از شخصیت‌های سیاسی تا شخصیت‌های ورزشی. علی دایی که توسط ناصر حجازی به فوتبال ایران معرفی شد، درگذشت اسطوره را به تمام مردم ایران تسلیت گفت. سرمربی پرسپولیس گفت: «واقعا از شنیدن این خبر شوکه شدم. ناصرخان به گردن من حق داشت و من نمی‌دانم چه بگویم. من این ضایعه را به همه مردم ایران تسلیت می‌گویم؛ چرا که ناصر خان تنها به جامعه فوتبال تعلق نداشت و همه مردم ایران به ایشان علاقه داشتند.»علی کریمی، هافبک شالکه که کمتر مصاحبه می‌کند، روز گذشته از غم خود درباره فوت حجازی گفت: «در شرایط روحی مناسبی نیستم و خیلی نمی‌توانم در مورد این اتفاق حرف بزنم چون نه تنها باورش سخت است بلکه اصلا دوست ندارم فقدان ناصرخان حجازی را باور کنم. به هر حال یک بزرگ و اسطوره دیگر از جمع فوتبالی‌ها جدا شد و از این به بعد ما باید حسرت ندیدن او را بخوریم.»

افشین قطبی نیز در جملاتی کوتاه گفت: «متأسفم که حجازی ما را تنها گذاشت؛ او الگوی ورزشی‌ام بود.» ‌ فدراسیون فوتبال، باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان، ذوب آهن و... نیز در پیام‌هایی جداگانه ضمن تسلیت، با خانواده ناصر حجازی همدردی کردند تا اسطوره آبی را بدرقه کرده باشند؛ اسطوره‌ای که در روزهای آخر زندگی هم دست از تلاش برنداشت و همراه باشگاه استقلال‌ بود. ‌ حجازی با وجود بیماری سخت، در هفته پایانی لیگ نیز پای تلویزیون نشست تا آخرین مسابقه استقلال را در فصل 90-89 تماشا کند؛ زیرا ریاست سازمان فوتبال باشگاه استقلال را به‌عهده داشت و پس از آن برای آخرین بار به بیمارستان منتقل شد. ظاهرا ماموریت اسطوره آبی‌ها در استقلال به پایان رسید و ناصر حجازی به ابدیت پیوست.

مراسم تشییع پیکر ناصر حجازی چهارشنبه صبح از ساعت 7 مقابل بیمارستان کسری آغازمی شود و پس از آن پیکر حجازی به ورزشگاه آزادی منتقل می‌گردد.

 پیام تسلیت شهردار تهران

شهردار تهران با صدور پیامی درگذشت ناصر حجازی، سنگربان سابق تیم ملی فوتبال ایران و دومین دروازه‌بان برتر قرن بیستم آسیا را به جامعه ورزش ایران تسلیت گفت. دکتر محمدباقر قالیباف در این پیام ضمن ابراز همدردی با خانواده زنده‌یاد حجازی، آن مرحوم را یکی از برترین چهره‌های تاریخ ورزش ایران دانست که با قرار گرفتن در رده دومین دروازه‌بان برتر قرن بیستم آسیا افتخاری تکرارناپذیر برای ورزش ایران در سطح بین‌المللی به یادگار گذاشت. شهردار تهران در پایان پیام خود ضایعه دردناک درگذشت ناصر حجازی را به جامعه ورزش ایران، خانواده، دوستان و دوستداران آن مرحوم تسلیت گفته و از درگاه ایزد منان برای وی آمرزش و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت کرده است.

کد خبر 135835

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز