گروه شهری: طرح دوفوریتی نامگذاری یک ورزشگاه در تهران به نام مرحوم ناصر حجازی دیروز به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسید.

شورای شهر

به گزارش همشهری طرح دوفوریتی نامگذاری یک ورزشگاه در تهران به نام ناصر حجازی در سیصدوهفتادوهشتمین جلسه شورای شهر از سوی علیرضا دبیر عضو هیات رئیسه شورا مطرح شد.به گفته دبیر، مرحوم ناصر حجازی از چهره‌های محبوب ورزشی ایران بود که متأسفانه پس از یکی دو دوره مبارزه با بیماری صعب‌العلاج، دار فانی را وداع گفت.

دبیر که خود نیز از قهرمانان بنام کشور در حیطه ورزش به‌شمار می‌رود با عرض تسلیت به‌جهت درگذشت ناصر حجازی گفت: این مرحوم نه تنها بابت کارنامه با ارزشی که در حیطه ورزش از خود به یادگار گذاشته بلکه به‌دلیل اینکه در تمام مدت عمر خود در ایران و کنار مردم زندگی کرد از محبوبیت بالایی برخوردار است؛ به همین دلیل با در نظر گرفتن همدردی سران قوای کشوری با این ضایعه پیشنهاد می‌کنم شورای شهر تهران نیز ورزشگاهی را به نام آن بزرگوار نامگذاری کند.

به گزارش همشهری، دیروز همچنین مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در سخنان پیش از دستور خود ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا(س) روز زن، میلاد امام خمینی(ره) و همچنین سالروز فتح خرمشهر اظهار داشت: آزادسازی خرمشهر خاطره شیرینی است که حلاوت آن هیچگاه از اذهان و خاطره‌ها حذف نمی‌شود.

وی افزود: حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها الگوی همه زنان و مردان عالم است و امیدواریم همه بتوانیم در مسیر پیروی از این بانوی بزرگوار گام برداریم و زنان ما با تأسی از آن حضرت همواره در دنیا نمونه باشند.چمران سالروز تولد امام خمینی(ره) را نیز تبریک گفت و افزود: آثار حرکت امام(ره) به کشورهای اسلامی حتی اروپا رسیده است و امیدواریم این شخصیت ناب و بزرگوار همواره سرمشق همه باشد.

یکی دیگر از مناسبت‌هایی که رئیس شورای شهر دیروز در سخنان پیش از دستور خود به آن اشاره کرد افتتاح فاز نخست بوستان ولایت به همت شهرداری تهران بود. چمران گفت: پس از تلاش‌های مصرانه مجموعه شهرداری تهران شاهد تحقق یکی از طرح‌های فرهنگی و تفریحی و افتتاح یکی از زیباترین فضاهای تفرجگاهی پایتخت خواهیم بود.

وی با اعلام اینکه در بوستان ولایت (قلعه‌مرغی سابق) قدیمی‌ترین فرودگاه، برج دیده‌بانی و آشیانه‌های هواپیمایی همه حفظ شده است اظهار داشت: پروژه بوستان ولایت در منطقه 19 تهران یکی از بزرگ‌ترین فضاهای بوستان شهری نه فقط برای مردم جنوب شهر که برای همه مردم تهران به‌شمار می‌رود.

به‌گفته رئیس شورای اسلامی شهر تهران، تلاش‌های شهردار تهران، معاونت خدمات شهری و به‌طور کلی همه مجموعه شهری، با افتتاح این بوستان به نتیجه رسیده است.در ادامه جلسه، معصومه ابتکار، رئیس کمیسیون محیط‌زیست شورای شهر، ضمن تبریک به مناسبت روز زن، گفت: ما مفتخریم که در جمهوری اسلامی به همت امام راحل، روز ولادت حضرت زهرا(س) به‌عنوان روز زن نامگذاری شده است. ابتکار افزود: طی 30 سال اخیر در سایه جمهوری اسلامی، زنان به دستاوردهای بزرگی در عرصه‌های آموزش، بهداشت و توسعه انسانی دست یافتند و هم‌اکنون جلوه‌های بسیاری از این پیشرفت‌ها را شاهد هستیم.

ابتکار همچنین به مصوبات شورای شهر برای بهبود وضعیت زنان سرپرست خانوار و توانمندی بانوان اشاره کرد و گفت: همچنین با ایجاد سراهای محله در حوزه مسائل فرهنگی، آموزش مهارت‌های زندگی و احداث ورزشگاه‌های ویژه بانوان، اقدامات ارزنده‌ای به انجام رسیده است اما با وجود این هنوز با شرایط مطلوب فاصله داریم. مرتضی طلایی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز دیروز ضمن تبریک به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) گفت: ما مفتخریم به اینکه پیرو مکتبی هستیم که در ذیل آن برای زن جایگاه والایی در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با مقایسه دیدگاه‌های منفی و تحقیرآمیز متفکران غربی به زن، چنین نتیجه گرفت که دید اسلام به زن افتخارآمیز است. در این‌باره چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز اظهار داشت: شرایط امروز زنان در دنیای غرب بسیار بد است. از نظر چمران، سودجویان برای تبلیغ کالا و رسیدن به مقاصد اقتصادی خود از زنان سوءاستفاده می‌کنند، به چشم کالا به آنها می‌نگرند و نام آزادی نیز بر آن می‌گذارند.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر تهران زنان در فرانسه تا همین چندی‌پیش حق مالکیت نداشتند درحالی‌که در صدر اسلام زنان جامعه اسلامی از چنین حقی برخوردار بودند و قضیه فدک نیز اشاره به حق مالکیت حضرت فاطمه زهرا(س) دارد. دیروز همچنین حسن بیادی نایب رئیس شورای شهر نیز به مناسبت زاد روز تولد حضرت زهرا(س) و روز زن طی سخنانی اظهارداشت: مادر جایگاه ویژه‌ای نزد خداوند دارد. وی با اعلام اینکه همه مادران محترمند تاکید کرد: همه ما وظیفه داریم براساس روایات و احادیث و آیات قرآنی به همه مادران احترام بگذاریم.

بنا بر این گزارش، دیروز همچنین گزارش حسابرسی و رسیدگی به عملکرد مالی شهرداری مناطق 2 و 21 منتهی به سال مالی 87 بررسی شد. دیروز در جریان ارائه گزارش حسابرس، رسول خادم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر از معاون اداری مالی شهرداری تهران خواست تا اسناد مورد درخواست حسابرسان در اختیارشان قرار گیرد.

به گفته خادم با وجود گذشت یک ماه از درخواست مطرح شده به مناطق درمورد ارسال اسناد حقوق و مزایای کارکنان هنوز جوابی دریافت نشده است.در این‌باره پورزرندی معاون اداری‌مالی شهرداری تهران پاسخ داد: به تک‌تک معاونان اداری مالی شهرداری تاکید کردم که لیست حقوق و مزایای خود را در اختیار حسابرس قرار دهند در غیر این صورت توبیخ می‌شوند.

پورزرندی گفت: هم‌اکنون این فهرست در اختیار مرکز هست و ما آماده ارسال این اسناد به حوزه حسابرسی هستیم. خسرو دانشجو، سخنگوی شورای شهر نیز با اعتراض نسبت به شیوه گزارش گفت: اگر قرار است هنگام ارائه هر بند گزارش بگویم نه اینطور نیست که نمی‌شود.

اعتراض دانشجو به نوع برخورد شهرداری با گزارشی است که به قول وی حاصل 7 ماه بررسی و تفحص است. با این همه باز هم پورزرندی مجبور به ارائه توضیح شد و در جواب دانشجو گفت: شهرداری تهران از هر نظارتی به‌خصوص از سوی حسابرسان استقبال می‌کند.

وی با اعلام اینکه حسابرسی‌ها ابتدا یک کتابچه پر از اشکال بود اظهار داشت که در چند سال گذشته اقدامات بسیاری در جهت اصلاح و شفاف‌سازی‌ حساب‌ها انجام داده است. وی در پاسخ به برخی ایرادات مطرح‌شده از حسابرس گفت: ایرادات وجود دارد و ما هم به آن اذعان داریم اما معتقدیم که هرسال به سمت رو به جلو در حرکتیم و امیدواریم به جایی برسیم که از حسابرس، گزارش پاک دریافت کنیم.

پورزرندی با اشاره به فعالیت‌های شهرداری در حوزه شفاف‌سازی مالی گفت: تا کنون هزار و 200پروژه مشارکتی ثبت، قیمت‌گذاری و اصلاح حساب شده و 30هزارمیلیارد تومان دارایی شهرداری در دفتر ثبت شده است.وی ادامه داد: پس از ارائه موارد مطرح شده از سوی حسابرس، بخشی از موارد برطرف و مجددا به حسابرس ارائه شد، بنابراین هم‌اکنون نیز با توجه به مداوم بودن جریان مالی، تغییراتی نسبت به چند ماه گذشته ایجاد شده است.

سخنگوی شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه شهرداری باید آنچه را که انشا می‌کند به املا تبدیل کند و به شورای شهر ارائه دهد، درخواست کرد که مسئولان شهرداری اجازه دهند در ابتدا گزارش به‌صورت کامل ارائه شود و اگر پاسخی مدنظر آنها بود به‌صورت مکتوب ارائه شود.

کد خبر 135974

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز