دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۴
۰ نفر

گروه اقتصادی: روز گذشته با حضور رئیس‌جمهور کارخانه تولید مستقیم آهن اسفنجی شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در اردکان و نیروگاه سیکل ترکیبی یزد به بهره‌برداری رسید.

پروژه

این طرح که با بیش از 185 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسیده برای 185 نفر به‌طور مستقیم و بیش از 1500‌نفر به‌طور غیرمستقیم فرصت شغلی ایجاد می‌کند و سالانه حدود 300 میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه دارد. بخش ریالی سرمایه‌گذاری این طرح توسط سهامداران و سهم ارزی آن به میزان 70 میلیون یورو با اخذ تسهیلات از صندوق ذخیره ارزی تامین شده است. کارخانه احیای مستقیم آهن اسفنجی با ظرفیت تولید 800 هزار تن محصول در سال به بهره‌برداری رسیده و آهن‌اسفنجی مورد نیاز شرکت فولاد آلی انرژی ایران و بار فلزی مورد نیاز واحدهای ذوب و ریخته‌گری استان یزد و سایر تولید‌کنندگان فولاد در کشور را تامین خواهد کرد.

احداث این مجموعه از ابتدای زمستان سال 86 آغاز شده و ابتدای زمستان سال 89 به بهره‌برداری رسیده است که تا امروز مورد بهره‌برداری آزمایشی قرار گرفته و امروز توسط رئیس‌جمهور رسما افتتاح شد. همچنین روز گذشته نیروگاه سیکل ترکیبی در شمال غربی شهر یزد به بهره‌برداری رسید. این نیروگاه یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های برق کشور و نخستین نیروگاه سیکل ترکیبی با به‌کار‌گیری انرژی خورشیدی و گاز طبیعی در جهان است و توان تولیدی ۴۶۷ مگاوات ساعت انرژی را دارد.

کد خبر 135190

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز