دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور برای افتتاح 2 طرح بزرگ اقتصادی وارد یزد شد.

احمدی نژاد

به گزارش واحد مرکزی خبر، احمدی نژاد در بدو ورود به فرودگاه بین المللی شهید صدوقی یزد، مورد استقبال حجت الاسلام و المسلمین صدوقی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، فلاح زاده استاندار و جمعی ازمسولان محلی قرار گرفت.

دراین سفر چند ساعته قرار است تا ساعتی دیگر کارخانه آهن و فولاد غدیر ایرانیان و طرح توسعه نیروگاه حرارتی - خورشیدی به بهره برداری برسد.

ظـرفیت تولید سالانه کارخانه آهن و فولاد غدیر ایرانیان، 800 هـزار تن آهن اسفنجی است کـه بـه روش میدْرِکس (به سکون دال و کسر ر) تولید می‌شود.

این کارخانـه 866 هزار متر مـربع مساحت و 150 هزار مترمربع زیربنا دارد و برای ساخت آن یک میلیارد و 430 میلیون ریال هزینه شده است.

کارخانه آهن و فولاد غدیر ایرانیان، فعالیت آزمایشی را در روز چهارم آذر پارسال همزمان با عید سعید غدیر آغاز کرد.

با راه اندازی این کارخانه، برای 183  نفر به صورت مستقیم و برای 640 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی فراهم شده است.

طـرح تـوسعه 500 مگـاواتی نیروگاه حرارتی خورشیدی یزد دومین طرحی است که امروز با حضـور رئیس جمهور به بهره برداری می‌رسد.

این طرح شامل 2 واحد گازی و یک واحد بخار است که با بهره برداری از آن ظرفیت نصب شده در این نیروگاه به هـزار مگاوات افزایش می‌یابد و 500 مگاوات هم به توان تولید شبکه سراسری برق کشور افزوده خواهد شد.

برای اجرای این طرح در مجموع 360 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

طرح توسعه نیروگاه حرارتی خورشیدی یزد با قدرت 467 مگاوات در سال 1386 آغاز شد و قرار است امسال به صورت کامل به بهره‌ برداری برسد که در این صورت جمع قدرت نامی این مجموعه عظیم نیروگـاهی بیش از 1100مگاوات خواهد شد.

کد خبر 135139

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز