یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور تصریح کرد: محو تروریسم زمانی محقق می‌شود که عدالت به طور کامل در تمام زمین مستقر شود.

احمدی‌ نژاد

 به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد در جمع مدعوین کنفرانس بین‌المللی ائتلاف جهانی علیه تروریست برای صلح عادلانه که در ساختمان شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با بیان این‌که ترور در حقیقت کشتن شخصیت، فرهنگ و جسم دیگران برای تسلط بر آنها و غارت منابع آنهاست، گفت: ترور سابقه طولانی در تاریخ دارد اولین تروریست دنیا قابیل است که برادرش را به خاطر منافع مادی بر اثر حسادت ترور کرد.

 وی افزود: تروریست مشهور بعدی نمرود است که در برابر منطق توحیدی حضرت ابراهیم طغیان کرد، تروریست بعدی نیز فرعون است که فرمان داد تمام موالید پسر را بکشند، زیرا به دنبال ترور حضرت موسی (ع) بود. برای ترور حضرت موسی دستور ترور جمعی تمام فرزندان پسر را صادر کرد و پس از آن نوبت حضرت عیسی رسید که وی را ترور کردند. امیرالمومنین (ع) و پیامبر ما را نیز ترور کردند.

 رئیس‌جمهور ادامه داد: هر قدر دامنه استکبار و خودخواهی گسترش یافت، دامنه ترور هم گسترش یافت. در دوره برده‌داری شخصیت صدها میلیون انسان ترور شد، میلیون‌ها انسان مانند حیوانات برای ثروت‌اندوزی عده‌ای به کار گرفته شدند. در دوره استعمار نه تنها فرهنگ ملت‌ها ترور شد، بلکه بزرگان و شخصیت‌های آزادی‌خواه هم ترور شخصیتی و فیزیکی شدند.

 وی با بیان این‌که دامنه ترورها تا عصر حاضر نیز ادامه یافت، یادآور شد: در همین ساختمان حدود سی سال قبل رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر ایران ترور شدند.توسط کسانی ترور شدند که مورد حمایت دولت آمریکا و بسیاری از دولت‌های اروپایی بودند همان کسانی که جنگ‌های جهانی اول و دوم را به راه انداختند. همان برده‌داران و مستکبران به بهانه 11 سپتامبر جنگ افغانستان و عراق را راه‌اندازی کردند.

 احمدی‌نژاد ادامه داد:‌اما آنها به بهانه هولوکاست و سرزمین فلسطین بی‌فرهنگ‌ترین نوکرهای خود را حاکم کردند، 63 سال است که هر روز کشتار و تجاوز صورت می‌گیرد، پنج جنگ گسترده توسط صهیونیست‌ها راه‌اندازی شد و 63 سال است که منطقه ما در شرایط ناامنی زندگی می‌کند، جنگ علیه لبنان و غزه و ... این سابقه ترور است. هر آزادی‌خواه و عدالت‌طلبی که در این جریان قد علم کرد، اول خودش را متهم کردند و اگر نتوانستند او را ساکت کنند، او را برای همیشه ساکت کردند.

 احمدی‌نژاد در ادامه با طرح این سوال که ریشه تروریسم چیست؟ خاطرنشان کرد: ریشه تروریسم خودخواهی و برتری‌جویی‌هاست و از سوی کسانی اعمال می‌شود که به حق خود قانع نیستند. صلح نیز یعنی امنیت و آرامش پایدار امنیت وآرامشی که در آن شخصیت حقیقی انسان‌ها تجلی کند، کرامت و بزرگی انسان‌ها تثبیت شود.

 رئیس‌جمهور کشورمان با تاکید بر این‌که صلح در خدمت انسانیت، کمال انسان و شکوفایی وی است، گفت: بدون تردید صلح حقیقی و پایدار فقط و فقط بر پایه استقرار عدالت تثبیت خواهد شد، صلح منهای عدالت یا تسلیم خفت‌بار است یا مرگ ننگین. صلح فقط و فقط بر پایه اجرای عدالت امکان‌پذیر است.

 رئیس‌جمهور همچنین با تاکید بر این‌که صلح منهای ظلم فریبنده است، گفت: بزرگترین خطر در برابر صلح عادلانه زیادی‌خواهی‌ها است به نسبت قدرت و تسلط یک انسان خودخواه و توسعه‌طلب، امنیت و صلح جهانی به خطر می‌افتد و تروریسم گسترش می‌یابد. گستره تروریسم و میزان ناامنی نسبت مستقیمی با دایره قدرت و استیلای مستکبران دارد.

 براساس این گزارش احمدی‌نژاد در ادامه سخنرانی خود یادآور شد: هابیل یک نفر را ترور کرد، اما همان هابیل وقتی در چهره رئیس‌جمهور سابق آمریکا متجلی می شود، یک میلیون انسان را می‌کشد و وقتی در چهره استعمار کهنه و نو متجلی می‌شود، صدها میلیون انسان را ترور می‌کند. اگر صهیونیست‌ها در محدوده فلسطین تثبیت می‌شدند، حتما از نیل تا فرات تحت غارت و سیطره آنها بود.

 رئیس‌جمهور ادامه داد: کسانی می توانند پرچمدار صلح و مبارزه با تروریسم باشند که خود انسان‌های عادلی باشند و به میزانی که عدالت مستقر شود، ریشه‌های تجاوز و تروریسم خشکانده خواهد شد.

 وی خاطرنشان کرد: محو تروریسم زمانی محقق می‌شود که عدالت به طور کامل در تمام زمین مستقر شود، امروز تروریسم با دو عامل در دنیا مسلط شده است، نخست انسان‌های ناصالح که در بعضی از کشورها از جمله آمریکا به قدرت رسیده‌اند و دیگری نظام ظالمانه مدیریت حاکم بر جهان. نظامی که فرصت‌های لازم را برای استکبار و ترور فراهم می‌کند. بنابراین ما باید به دنبال دو عنصر باشیم که یکی حاکم شدن انسان های صالح بر مراکز قدرت جهان است و دیگر این‌که باید به دنبال استقرار نظام مدیریت عادلانه در جهان باشیم.

 احمدی‌نژاد همچنین با تاکید بر این‌که هرچقدر نظام حاکم بر جهان عادلانه‌تر باشد، صلح گسترده تر و پایدارتر خواهد بود، خاطرنشان کرد: البته هوشمندان می‌دانند که برای مبارزه با ظلم باید نمادها، پایگاه‌ها و ارکان ستم جهانی را مورد هجمه قرار دهیم، اصرار ما بر محو رژیم صهیونیستی از این ناحیه است، زیرا این رژیم پایگاه اصلی اعمال ظلم و ترور است، حتی در آمریکای جنوبی ، آفریقا و شرق دور .

 رئیس‌جمهور ادامه داد: رژیم صهیونیستی ستون خیمه‌ انسجام دنیا‌طلبان و تروریست‌های جهانی است،‌مشاهده می‌کنید که صحبت کردن علیه پیامبران و خدا آزاد است، اما علیه رژیم صهیونیستی ممنوع. زیرا آنها هیچ امر مقدسی را باقی نگذاشته‌اند، تنها محوری که تمام مستکبران در آن متحدند و او را مقدس‌تر از خدا و پیامبران می‌دانند عبارت است از وجود رژیم صهیونیستی .

 احمدی‌نژاد در ادامه تصریح کرد: فردی را که اخیرا کشته‌اند، خبر قطعی و دقیق دارم که این فرد از مدتها قبل در اختیار نظامیان آمریکا بوده است، اما در مورد این‌که چرا کشته‌اند، باز هم اطلاع دقیق دارم که کشتن او نه برای مبارزه با تروریسم، بلکه فقط فقط برای تامین یک خوراک تبلیغاتی درون جامعه آمریکا و جلب آرای مردم در انتخابات بود. رئیس‌جمهور قبلی آمد و برای جلب آراء در انتخابات به منطقه ما حمله کرد، نفر بعدی هم همان روش و منش را دارد.

 رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که ملت‌های ما، آزادی‌خواه ، عدالت‌خواه و به دنبال استقرار کرامت انسانی هستند، گفت: بسیار روشن است که آمریکایی‌ها به دنبال نجات رژیم صهیونیستی‌اند. همه باید هوشیار باشیم، فونداسیون نظام سلطه رژیم صهیونیستی است که اگر این فونداسیون از هم بپاشد نظام سلطه فروپاشیده می‌شود.

 احمدی‌نژاد دایره ترور را از محدوده فرهنگ و شخصیت و ترور فیزیکی فراتر دانست و با اشاره به ترور اقتصادی، تصریح کرد: وقتی ملتی ترور اقتصادی می‌شوند همه منابع آنها چپاول می‌شود و خون ملت مکیده خواهد شد . آفریقا و آمریکای جنوبی کشورهای ثروتمندی دارند، اما فقیر هستند. بیماری، بی‌سوادی و عقب‌ افتادگی در آنجا بیداد می‌کند. ذخایر آنها توسط دولت‌های غربی به غارت می‌رود.

 رئیس‌جمهور حضرت علی (ع) را کشته راه عدالت نامید و گفت: به فرموده امیرالمومنین در هیچ جا ثروت انباشته‌ای نخواهد یافت، مگر آنکه در کنار آن حقی از مظلومی گرفته شده است. اگر بخواهیم در این مبارزه پیروز باشیم نخست باید خودمان بر عدالت استوار باشیم مبارزه در راه عدالت سنگین‌ترین مبارزه انسان‌ها است.

 وی در ادامه گفت: خداوند تمام پیامبران، کتب و میزان را فرستاد تا انسان‌ها برای عدالت قیام کنند، باید خودمان را برای سختی‌های مبارزه آماده کنیم، کسی که پرچم عدالت را بلند می‌کند همواره مورد هجوم ظالمان قرار می‌گیرد. باید در این راه مقاوم باشیم.

 رئیس‌جمهور رمز پیروزی در این راه دوست داشتن انسان‌ها عنوان کرد و گفت: استقرار عدالت جز با محبت امکان‌پذیر نیست، باید همه را دوست داشته باشیم حتی کسی را که با او مقابله می‌کنیم، هر کس به میزانی که دیگران را دوست بدارد از خودخواهی فاصله خواهد گرفت و آن کسی از خودخواهی و توسعه‌طلبی خالی شده است که به طور مطلق عاشق دیگران باشد، دل‌های افراد خودخواه به نسبت خودخواهی خود خالی از محبت دیگران است. در این مسیر همه را باید دعوت کنیم زمانی عدالت کامل مستقر می‌شود که همه انسان‌ها حرکت کرده و آن را مطالبه کنند.

 وی همچنین تصریح کرد: در این مسیر امید را نباید زا دست بدهیم اگر یک عدالت‌خواه امید نداشته باشد، نمی‌تواند به مبارزه ادامه دهد. خداوند وعده کرده که اگر انسان‌ها عدالت را بخواهند، عدالت گستر حقیقی خواهد آمد، این وعده خداست که از زبان انبیاء الهی داده شده است.

 احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: اعتقاد من این است که نظام ضد انسانی و توسعه طلب حاکم کنونی در جهان آخرین مانع در برابر استقرار عدالت در جهان است . کشتاری که در صد سال اخیر شده، دهها برابر کشتارهای طول تاریخ است، اما به لطف خدا این آخرین مانع و مرحله است نظام سلطه وقتی فرو بریزد راه برای استقرار عدالت باز خواهد شد .

 احمدی‌نژاد خطاب به حضار در جلسه تاکید کرد: به لطف ایستادگی شما و بیداری ملت‌ها نظام سلطه‌ به پایان راه رسیده است. آنها در پایان تاریخ خودشان هستند سوخت تاریخی آنها به پایان رسیده است بخدا، بخدا، بخدا آمریکا و رژیم صهیونیستی رفتنی هستند خودتان را برای جهان سرشار از عدالت آماده کنید.

 براساس این گزارش درپایان دیدار مدعوین کنفرانس بین‌المللی ائتلاف جهانی علیه تروریست برای صلح عادلانه با رئیس‌جمهور عکس دسته‌جمعی گرفته و هر کدام در پایان این مراسم گفت‌وگوی صمیمانه‌ای با دکتر محمود احمدی‌نژاد داشتند.

کد خبر 135046
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز