دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۷:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: "ریچارد بروکز" کارگردان فقید هالیوودی درآستانه صد سالگی قرار گرفت.

ریچارد بروکز

به گزارش ایسنا به نقل از ای ام دی بی،ریچارد بروکز متولد 18 می (28 اردیبهشت) سال 1912 میلادی است.

از مهمترین فیلم های او می توان به "گربه‌ای روی شیروانی داغ" اشاره کرد.

"بروکز"، همواره در کنار کارگردانانی چون "ساموئل فولر"، "رابرت آلدریچ"،"نیکولاس ری" و "دان سیگل"، عضوی از نسل خشن توصیف شده است.

در میان آثار این کارگردان سرشناس، تعدادی از بهترین اقتباس‌های سینمایی از آثار ادبی به چشم می‌خورد که می‌توان از "گربه‌ای روی شیروانی داغ" نوشته‌ تنسی ویلیامز، "ارباب جیم" نوشته‌ جوزف کونراد و "در کمال خونسردی" نوشته‌‌ ترومن کاپوته نام برد.

گربه روی شیروانی داغ در سال 1958 با شرکت پل نیومن و الیزابت تیلور بر پایه نمایشنامه گربه روی شیروانی داغ اثر تنسی ویلیامز ساخته شده است.

نمایشنامه گربه روی شیروانی داغ برنده جایزه پولیتزر شده‌بود و ریچارد بروکس و جیمز پو، اقتباس جدیدی از این داستان را برای فیلم آماده کردند. فیلم گربه روی شیروانی داغ یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سال 1958 شد.

داستان فیلم درباره مزرعه‌دار آمریکایی ثروتمندی است که بزودی خواهد مرد و خانواده اش قصد دارند این موضوع را از وی پنهان نگه دارند. او در ساعات پایانی عمر خود موفق می‌شود نگاه تازه‌ای به زندگی پیدا کرده و رابطه پسر و عروسش را اصلاح کند.

فیلم"در کمال خونسردی" محصول سال 1967 است. این اثر جنایی در مدت زمان 134 دقیقه ساخته شده است.

بازیگران این فیل عبارتند از: رابرت بلیک، اسکات ویلسن، جان فورسایت، پل استوارت، جرالد س.اولاکلین، جف کوری و جیمز فلاوین.

در خلاصه فیلم چنین آمده است:پری اسمیت (بلیک) و دیک هیکاک (ویلسن)، دو یار هم بند در زندان ایالتی کانزاس، پس از آزادی به دنبال راهی برای کسب پولی هنگفت و بی دردسر هستند. آن دو برای سرقت این پول راهی خانه  "کلاترها" می شوند. اما چون نتیجه ای نمی گیرند، همه شان را می کشند.

فیلم اقتباسی از رمان پر آوازه ترومن کاپوتی است و بروکز در اقتباس از این رمان غیر داستانی، برای حفظ لحن مستندگونه و واقع نمایانه اثر، از افزودن ماجراهایی اضافی به داستان، تهیه فیلم به صورت رنگی و همچنین استفاده از بازیگران مشهور، پرهیز کرد.

 

کد خبر 135119

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز