همشهری آنلاین: طی حکمی از سوی محمود شالویی سرپرست موزه‌هنرهای‌معاصرتهران،اعضای شورای برنامه‌ریزی و نظارت بر سینماتک موزه هنرهای معاصرتهران از بین کارگردان‌ها و تهیه‌کنندگان سینمای ایران منصوب شدند.

سالن سینما تک

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین،در راستای برنامه‌ریزی و سیاست های جدید سینماتک موزه هنرهای معاصرتهران برای بستر سازی مناسب فرهنگی و فضایی متفاوت برای نمایش فیلم، جذب مخاطبین سینما، دعوت از کارگردان‌های مطرح ایرانی و خارجی، ‌نمایش فیلم های مستند، ‌نشست های تخصصی و پژوهشی در ارتباط با فیلم های به نمایش درآمده در سینماتک و حضور کارگردان و تهیه‌کنندگان بعد از نمایش فیلم و ...، رویکرد اصلی،‌ علمی و آکادمی در جهت ارتقاء فرهنگ بصری و هنری است.

به همین منظور ،طی حکمی از سوی محمود شالویی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران، محمدرضا اسلاملو ‌ابراهیم فروزش، مسعود جعفری‌جوزانی، پژمان لشکری پور و حسن نجاریان به عنوان شورای برنامه‌ریزی و نظارت بر سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران منصوب شدند.

اولین جلسه این شورا با حضور محمدرضا اسلاملو،‌ ابراهیم فروزش، مسعود جعفری‌جوزانی از کارگردان ها و مدرسین سینما و همچنین از اعضای هیأت داوران جشنواره‌های مختلف فیلم و پژمان لشکری پور معاون هنری و حسن نجاریان قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی و حیدر رحیمی مسوول سینماتک برگزار شد.

دراین جلسه مسائلی همچون دعوت از کارگردان‌های شاخص سینمایی، ‌نمایش پشت صحنه فیلم ها همراه با نشست های تخصصی ( نقد و بررسی فیلم ها)، ‌نمایش فیلم های مستند علمی،‌پژوهشی و هنری، ‌نمایش فیلم های سینمای ایران، نمایش فیلم های سینمای جهان جهت گسترش الفبای بصری سینما و تأثیرگذار بودن نمایش این فیلم ها و ... مطرح شد.

 

کد خبر 134698

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز