همشهری آنلاین: برنامه های جدید سینماتک موزه هنرهای معاصرتهران با انتخاب شورای برنامه‌ریزی و نظارت با نمایش فیلم های سینمای ایرانی،‌سینمای جهان ،‌فیلم های آموزشی ،‌هنرهای تجسمی بر پرده سینما و جلسه نقد و بررسی برگزار می شود.

سالن سینما تک

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین،همزمان با انتخاب شورای برنامه‌ریزی و نظارت و سیاست‌های کلی سینماتک،‌حیدر رحیمی مسوول سینماتک موزه هنرهای معاصرتهران در این باره گفت: در شورای برنامه‌ریزی، ‌سه نفر از کارگردان های مطرح و استادان سینمای ایران و همچنین دو نفر از اعضای رسمی سینمای کشور حضور دارند که در سمت مدیریت و تهیه کنندگی مشغول هستند که وظیفه این شورا، برنامه‌ریزی ‌نمایش فیلم و نظارت بر فعالیت‌های محتوایی سینماتک است.

به طور کلی هدف از تشکیل شورای برنامه‌ریزی هدفمند کردن برنامه‌های نمایش فیلم و دنبال کردن موضوعات و بحث های سینمایی است.

رحیمی در مورد سیاست‌های جدید سینماتک گفت: نمایش فیلم‌های تخصصی زیر نظر شورای برنامه‌ریزی و نظارت، ‌ایجاد بستر فرهنگی - هنری برای جامعه هنرمند و فیلم‌ساز، ‌انتخاب فیلم‌های ویژه سینمای ایران و جهان، ‌برگزاری هفته های فیلم کشورهای مختلف و یا ژانرهای مختلف و ایجاد کارگاه های آموزشی تخصصی در شاخه‌های مختلف سینما از سیاست های جدید سینماتک است.

وی در مورد نمایش فیلم ها، نشست های تخصصی و جلسه نقد و بررسی فیلم‌ها گفت: در دوره جدید سینماتک نمایش فیلم‌های سینمای ایران،‌ سینمای جهان، سینمای مستند،‌ نمایش فیلمهای برگزیده هفته‌ فرهنگی کشورهای مختلف، هنرهای تجسمی بر پرده سینما، نمایش فیلم های آموزشی، ‌نمایش فیلم‌های مستند پشت صحنه از جمله برنامه های سینماتک است.

به همین منظور ، بعد از نمایش هر فیلم جلسه نقد و بررسی فیلم با حضور یکی از کارگردان های مطرح کشور، ‌یک منتقد برجسته و یک مجری کارشناس برگزار می شود.

حیدر رحیمی همچنین گفت:‌ برنامه های نمایش فیلم های آموزشی زیر نظر شورای برنامه‌ریزی مشخص ‌و اعلام می‌شود و می‌توان گفت که سینماتک به معنای واقعی، نمایش خود را اجرا و یکی از مهم‌ترین اهداف این واحد رساندن سینماتک به ماهیت جهانی خود است.

 

 

کد خبر 135681

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز