همشهری آنلاین: نامه دبیر شورایعالی امنیت ملی به کاترین اشتون روز گذشته توسط سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه اروپا به وی تسلیم شد.

دکتر سعید جلیلی در نامه خود به کاترین اشتون، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی اظهار داشت: اراده ملت‌ها، جایگزین مناسبات استبدادی در نظام بین‌الملل خواهد شد.

به گزارش «تابناک»، نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای‌ عالی امنیت ملی کشورمان در این نامه تأکید کرده است: پافشاری بیهوده برخی دولت‌ها برای تداوم مناسبات نابرابر در جهان و مقابله با خواست ملت‌ها و حمایت آنها از حاکمان مستبد، دیگر نمی‌تواند ادامه داشته باشد.

در این نامه که امروز توسط سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه اروپا به اشتون تسلیم شد، همچنین آمده است: تحولات چند ماه اخیر، نشان داد که بسته پیشنهادی سه سال پیش ایران، مبتنی بر درکی درست از واقعیت‌ها بوده است.

بنا بر این گزارش، دبیر شورای ‌عالی امنیت ملی در پاسخ به کاترین اشتون افزوده است: از بازگشت شما به گفت وگو برای همکاری پیرامون نقاط مشترک استقبال می‌کنم.

گفتنی است، جلیلی در پایان این نامه، احترام به حقوق ملت‌ها و پرهیز از به کارگیری فشار را دو پایه اساسی برای همکاری‌ها دانسته و بر آن تأکید کرده است.

کد خبر 134668
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز