سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سیستم آموزش از راه دور صبا برای دانش‌آموزان ایرانی مقیم خارج از کشور راه‌اندازی شد.

کیبرد

به گزارش آنا، اعظم عرب مدیر مرکز آموزش از راه دور صبا با بیان این مطلب افزود: دانش‌آموزانی که در این سیستم ثبت‌نام می‌کنند از امکاناتی نظیر کلاس‌های Online و Offline و ارتباط مستقیم با دبیر مربوطه در کلاس‌ها بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزانی که مدارک تحصیلی آنان مورد تایید وزارت آموزش و پرورش ایران باشد با استفاده از این کلاس‌ها به نمونه سوالات امتحانی، آزمایشگاه‌های مجازی مطابق با سرفصل‌های کتب درسی، ارتباط با مشاور، به صورت حضوری در کلاس یا ارسال emaile و... دسترسی پیدا می‌کنند.

عرب یادآور شد، این سیستم آموزشی، جدیدترین روش آموزش مجازی در ایران است و در حال حاضر 50 دانش‌آموز در دانش آموزان درمقاطع تحصیلی اول راهنمایی تا پایان پیش‌دانشگاهی در رشته‌های تحصیلی در این نظام آموزشی در حال تحصیلند.

وی تصریح کرد، تاکنون 180 دانش‌آموز در دوره پیش‌دانشگاهی از این سیستم آموزشی که زیر نظر مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در حال فعالیت است، فارغ‌التحصیل شده‌اند.

عضو هیات موسس مرکز آموزش از راه دور صبا خاطرنشان کرد:امتحانات به صورت حضوری و در دفاتر موسسه در کشورهای مختلف برگزار می‌شود که هم‌اکنون در حوزه کشورهای عربی در امارات عربی متحده (دبی)، در حوزه شرق آسیا در مالزی و فیلیپین و حوزه اروپا در فرانسه فعال است.

وی ادامه داد:در این سیستم آموزشی دانش‌آموزانی که در کشورهایی نظیر آمریکا، کانادا، استرالیا، آلمان، انگلیس، عمان، کویت، قطر، فرانسه، لهستان و... پراکنده‌اند را تحت پوشش آموزش قرار داده است.

عرب اضافه کرد، بیش از 40 معلم رسمی آموزش و پرورش که همگی ایرانی هستند با این موسسه همکاری دارند و در این برنامه‌ریزی کامل و جامع، تمامی استانداردها در ارائه سرفصل‌های درسی و آموزشی، رعایت شده است.

وی با اشاره به اینکه، سیستم آموزش از راه دور طرحی است که منافع ملی بسیاری را به دنبال دارد،‌ گفت: یکی از اهداف مهم اجرای این سیستم کاهش دغدغه‌ خاطر دانش‌آموزانی است که به هر دلیل با خانواده به خارج از کشور رفته و در آنجا مقیم شده‌اند و به دلیل محدودیت‌هایی به معلم ایرانی و سیستم آموزشی ایرانی دسترسی ندارند.

کد خبر 134638
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز