گروه سیاسی: روز گذشته سخنگوی ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با ارائه توضیحاتی درباره پرونده قضایی 20مفسد اقتصادی گفت که این افراد به‎علت ارتکاب عمل فسادانگیز در دریافت تسهیلات، از سوی بانک‌ها به قوه قضاییه معرفی شده‌اند.

علی آقامحمدی که پست معاونت نظارت و هماهنگی در سیاست‌های اقتصادی معاون اول رئیس‌جمهور را دارد، به فارس گفت که این افراد، از سوی بانک‌ها به قوه قضاییه معرفی شده‌اند. وی روز یکشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت گفته بود این 20مفسد اقتصادی را ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به دستگاه قضایی معرفی کرده است اما سخنگوی قوه قضاییه در نشست روز دوشنبه‌خود در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده مفسدان اقتصادی و لیست 20 نفره‌ای که ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ارائه کرده به کجا رسیده‌است، گفت: تا پیش از ظهر امروز هم با پیگیر‌ی‌هایی که انجام دادیم مشخص شد چنین لیستی هنوز به دستگاه قضا نرسیده است.

اظهارنظر سخنگوی ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مبنی بر ارسال پرونده 20مفسد اقتصادی به قوه قضاییه و تکذیب آن از سوی سخنگوی دستگاه قضا، دومین نمونه از خبرهایی است که دولت در ویترین مبارزه با مفاسد اقتصادی‌اش می‌گذارد و دستگاه قضا چوب حراج بدان می‌زند. علی آقا محمدی وادار شد درباره خبری که روز دوشنبه به رسانه‌ها داده بود توضیحاتی دهد اما هیچ مقامی از دولت درباره واکنش انکاری غلامحسین محسنی اژه‌ای به لیست 250نفره مفسدان اقتصادی که رئیس‌جمهور در جریان یک نشست خبری از آن سخن گفته بود، توضیحی نداد و نگفت که چرا نامی از افراد حلقه فاطمی که پرونده آن در دستگاه قضا گشوده شده است در لیست 250 نفره نیست.

غلامحسین محسنی اژه‌ای در نخستین نشست خبری خود در سال جدید درباره لیست 250نفره مفسدان اقتصادی گفته بود: لیست رئیس‌جمهور را بررسی کردم بسیاری از این افراد پرونده‌های مختلفی در استان‌های کشور دارند ولی برخی از این پرونده‌ها و وضعیت این افراد در حال رسیدگی، برخی دیگر رسیدگی شده و حکم آنها صادر و برخی هم در راستای معوقات بانک‌هاست که در مورد سوم قدم اول را باید خود بانک‌ها بردارند.

کد خبر 134635

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز