گروه سیاسی: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هر چند مجلس جناح اکثریت را دراختیار دارد اما در امر نظارت بر انتخابات شوراها از قدرت خود برای حذف رقیب استفاده نکرد و این افتخاری برای مجلس و دولت است.

غلامعلی حداد عادل که صبح دوشنبه در جمع اعضای هیات مرکزی نظارت و هیات‌های عالی نظارت بر انتخابات شوراها در تالار مدرس سخن می‌گفت و مهر خبر آن را منتشر کرد، اظهار داشت: شاهد به پایان رسیدن یک کار سنگین و افتخارآمیز برای مجلس هستیم و امروز روز خوبی برای مجلس است.

رئیس مجلس گفت: امروز تابلوی غربی‌ها، دموکراسی است، مواضعی که در درونش دروغ آشکار است، آنها برای دخالت خود باید عنوانی بتراشند.

حداد عادل افزود: در رویکرد جدید غرب آنچه این راهبرد را باطل کرد انقلاب اسلامی ایران است. انقلاب ایران در همان خاورمیانه که آمریکایی‌ها مدعی هستند در آنجا مردم‌سالاری وجود ندارد، به وجود آمده و مردم فردی را انتخاب و رهبر کرده‌اند و امروز 28 سال است که راه خود را ادامه می‌دهند و هر سال در انتخابات شرکت کرده‌اند و نمونه حقیقی از مردم‌سالاری را در منطقه‌ای به وجود آوردند که آمریکایی‌ها با همین بهانه می‌خواهند در آنجا حضور پیدا کنند.

وی تأکید کرد: مسئله انتخابات در کشور ما صرفا یک امر داخلی نیست بلکه یک امرجهانی است و به گونه‌ای است که کار  ملت ایران خنثی کننده راهبردهای استکبار است.

حسین فدایی رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراها نیز در این نشست روند برگزاری انتخابات شوراها در کشور را مثبت و قابل قبول عنوان کرد و گفت: انتخابات در یک محیط آرام و قانونمند انجام گرفت که این موجب افتخار نظام است و در این مسیر هیات‌های نظارت نقش بسیار مثبتی داشتند.

فدایی در گزارش آخرین وضعیت تایید نتیجه انتخابات شوراها در شهرها و روستاها گفت: از تعداد شهرها حدود 900 شهر صحت انتخاباتش تایید شده و انتخابات حدود 32 هزار روستا نیز تا امروز تایید شده است.

وی تاکید کرد: البته هنوز تایید انتخابات تعدادی از شهرها و روستاها پایان نیافته است. در مجموع آنچه به نظر می‌رسد در رابطه با شهرها فکر نمی‌کنم مشکل صحت انتخابات به 15 شهر برسد. در روستاها هم چنین است.

کد خبر 13451

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز