گروه سیاسی: رئیس مجلس شورای اسلامی، انتخابات شوراها را یکی از گسترده‌ترین انتخابات کشور عنوان کرد و گفت: منظره‌ عمومی‌انتخابات شوراها در کشور قابل قبول و دلپذیر است.

غلامعلی حدادعادل در سخنانی در جمع اعضای هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها که ایسنا خبر آن را منتشر کرد، گفت:  در دو نوبت گذشته شوراها، ملت، مجلس و دستگاه‌های اجرایی، ‌تمرین خوبی برای برگزاری این انتخابات کردند.
رئیس مجلس ادامه داد:  از همه جناح‌های سیاسی مجلس در این هیأت‌ها حضور دارند و علی‌رغم بعضی گفت‌وگوهای جزئی در آغاز امر، این مرحله با تفاهم گذشت و الآن کسی نمی‌تواند از غیرمنصفانه بودن توزیع نمایندگان در استان‌ها، سخن چندانی بگوید.
وزیر کشور هم در جمع اعضای هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها، در پاسخ به سؤال یکی از نمایندگان درخصوص تفسیر از ماده 59 قانون، درمورد این‌که آیا هیأت‌های نظارت، می‌توانند تا پایان انتخابات، بر انتخابات نظارت داشته باشند، با بیان این‌که در حال حاضر هیچ دغدغه‌ای در وزارت کشور، در رابطه با همکاری بین هیأت‌های نظارت و اجرایی وجود ندارد، گفت:  اگر هیأت مرکزی نظارت به تفسیر روشنی برسد که آن را به ما اعلام کند، ما طبق آن عمل می‌کنیم، ما نمی‌خواهیم وارد تفسیر قانون شویم، می‌خواهیم قانون را روان بفهمیم و اجرا کنیم و هر چه نمایندگان بگویند را مبنای کار خود قرار می‌دهیم.
حسین فدایی رئیس هیأت مرکزی نظارت، پس از اظهارات وزیر کشور گفت:  این صراحت بیان آقای پورمحمدی برای ما مشکلی باقی نمی‌گذارد و اگر به همین شفافیت در بدنه اجرایی عملیاتی شود، با این سلامت نفس مشکلی نداریم و به نظر می‌رسد این گفته‌ها راه‌حلی منطقی است.
رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها سپس به ارائه گزارشی در خصوص عملکرد این هیأت پرداخت و گفت:  در شروع، حدود 280 هزار نفر در کشور برای انتخابات شوراها ثبت‌نام کردند.
فدایی خاطرنشان کرد:  هیأت‌های اجرایی، نزدیک به 95 درصد از ثبت‌نام‌ کنندگان را تأیید کرده‌ بودند و حدود 5 درصد واجد شرایط نبودند.
هیأت مرکزی نظارت در مورد کسانی که شکایت داشتند، بررسی کرد و مشخص شد که تعدادی واجد شرایط هستند، در حال حاضر کسانی که واجد شرایط نبوده‌اند، از 2/5 درصد به 3/4 درصد تقلیل یافته‌اند و آنچه در بیرون تبلیغ کرده‌اند که ردصلاحیت‌ها گسترده بوده است، عبث و بیهوده است.
کد خبر 10136

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز