گروه بورس: مدیر پذیرش فرابورس اعلام کرد: باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به‌دلیل اینکه شفافیت مالی ندارند، قابلیت عرضه سهام را ندارند.

بورس

به گزارش همشهری، موضوع واگذاری 2‌باشگاه پرسپولیس و استقلال پس از سال‌ها کش و قوس هنوز به سرانجام نرسیده و گویا دولت هیچ عزمی برای واگذاری سهام این باشگاه‌ها ندارد. زوایای بسیار مبهمی برای عرضه سهام این شرکت‌ها وجود دارد. به‌دنبال تصویب مجلس برای دولتی ماندن سهام این دو باشگاه در روزهای گذشته، سیدمهدی عقدایی، معاون سازمان خصوصی‌سازی‌ هفته گذشته به‌صراحت اعلام کرد: سهام این دو باشگاه باید براساس سیاست‌های اصل 44 واگذار شود. این اظهارنظر به معنای آن بود که هیچ مصوبه دیگری نمی‌تواند موضوع واگذاری سهام این دو باشگاه را ملغی کند؛ چراکه قانون اصل 44 بالاتر از مصوبات اجرایی دیگر است.

با وجود این اظهارنظر‌ها نه‌تنها برنامه مشخصی برای عرضه سهام این دو باشگاه وجود ندارد، بلکه موضوع واگذاری باشگاه ورزشی راه‌آهن هم که قرار بود هفته گذشته در فرابورس انجام شود به‌دلیل مسائل حقوقی لغو شد. مصطفی امید قائمی مدیرعامل فرابورس در این‌باره گفت: عرضه سهام باشگاه راه‌آهن به‌دلیل بررسی حقوقی نحوه واگذاری از طریق فرابورس به تاخیر افتاد. وی با بیان اینکه قرار بود سهام این شرکت در هفته گذشته از طریق فرابورس واگذار شود، افزود: درصورت برطرف شدن مشکل حقوقی، سهام این شرکت از طریق فرابورس واگذار می‌شود و در غیر این صورت باشگاه راه‌آهن از طریق مزایده به فروش می‌رسد.

بر این اساس به‌دلیل مشکلات پیش آمده برای واگذاری‌ باشگاه‌های ورزشی و نحوه ثبت این باشگاه‌ها به‌عنوان مؤسسه و نیز مخالفت برخی نمایندگان مجلس برای واگذاری باشگاه‌های فوتبال، واگذاری باشگاه راه‌آهن تا مشخص‌شدن بررسی حقوقی آن به تاخیر افتاد و واگذاری سایر باشگاه‌های ورزشی از جمله استقلال و پرسپولیس را نیز در هاله‌ای از ابهام قرار داد. در چنین شرایطی روز گذشته سیدمهدی علم‌الهدی، مدیر پذیرش شرکت فرابورس در گفت‌وگو با همشهری گفت:

هرچند بحث‌هایی در مورد عرضه سهام این دو باشگاه در فرابورس وجود داشت اما بررسی‌ها نشان داد ابهام در شرایط مالی این دو باشگاه و شفاف نبودن امکان اینکه سهام آنها به هواداران و مردم عرضه شود را از بین برده است. وی افزود: قرار بود سهام این دو باشگاه روی تابلوی معاملات فرابورس نمایش داده شده و قیمت‌گذاری شود اما بررسی‌ها نشان داد به‌دلیل شفاف نبودن گزارش‌های مالی و نامشخص بودن وضعیت سودآوری سهام آنها باید در تابلوی سوم فرابورس عرضه شود و نمی‌توان سهام این دو باشگاه را به مردم واگذار کرد.به گفته وی، شرایط مالی این دو باشگاه به‌گونه‌ای است که امکان اینکه مردم سهامدار این دو باشگاه شوند، غیرممکن است.

کد خبر 134421

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز