این مطلب یه مطلب طنز نیست. اصلاً هم نیست. نیست دیگه، نیست! اصرار نکنین.

600

600 شاید باورتون نشه، اما باید باورتون بشه! در واقع همه ماجراهایی که توی این صفحه می‌بینین واقعیه، چون همه این اتفاق‌ها رو «علی مولوی یازدهم» تعریف کرده! «علی یازدهم» کیه؟ خب پسرِ پسرِ پسرِ پسرِ پسرِ پسرِ پسرِ پسرِ پسرِ پسرمه دیگه! که دیروز نه، پریروز با ماشین زمان «فلیشفلاش‌تور»ش از 600 سال بعد اومده بود که پدرِ پدرِ پدرِ پدرِ پدرِ پدرِ پدرِ پدرِ پدرِ پدرش رو که من باشم، ببینه. به هر حال اون مى‌خواست با اولین نسل از اجداد خودش که توى دوچرخه کار مى‌کردن آشنا بشه و البته در این دیدار خانوادگی حرف‌های جالبی هم از« 600 سال بعد از این
در چنین روزی» زد که فکر کردم بد نیست شما هم بدونین. خلاصه این صفحه، یه صفحه طنز نیست!

***

600 سال بعد در چنین روزی، دوچرخه چاپ نمی‌شه! نه... نه... هول نکنین، دوچرخه تعطیل نمی‌شه، فقط چاپ نمى‌شه! یعنی 600دیگه روی کاغذ چاپ نمی‌شه. دوچرخه 600 سال بعد روی صفحه‌هایی شیشه‌ای بارگذاری می‌شه. این دوچرخه‌ها به یاد دوچرخه‌های اولیه (یعنی از همین‌هایی که دستتونه) با همین شکل و شمایل و گرافیک کار می‌شه و با اشاره انگشت دست روی این صفحه شیشه‌ای، مثل دوچرخه معمولی ورق می‌خوره. همه مطالب این دوچرخه‌ها قابلیت نشانه‌گذاری و نظرخواهی آنلاین توسط خواننده‌ها رو داره و خواننده‌ها می‌تونن وقت خوندن دوچرخه، ارتباط مستقیم هم داشته باشن. این صفحه‌های شیشه‌ای رو فقط یه بار می‌خرین و بعد از اون هر هفته به صورت خودکار دوچرخه جدید روی این صفحه‌های شیشه‌ای براتون ارسال می‌شه! از مهم‌ترین قابلیت‌هاى این دوچرخه‌ها اینه که شما توى همین صفحه شیشه‌اى ساده، آرشیو همه 03 هزار و خورده‌اى شماره دوچرخه رو یک‌جا دارین و دیگه دوچرخه‌هاتون پاره‌پوره نمى‌شه و جا هم نمى‌گیره!

***

600 سال بعد در چنین روزی، دوچرخه 16 صفحه‌ای نیست! دوچرخه 160 صفحه است و همیشه یه سه‌چرخه 30 صفحه‌ای هم همراهشه. توی دوچرخه 600 سال بعد، همه چیز متن و عکس نیست. می‌شه توی دوچرخه 006سال بعد فیلم دید و به موسیقی‌هاش گوش کرد. مى‌شه فیلم‌ها، موسیقی‌ها و عکس‌ها و مطالبى رو که خوشتون مى‌آد با همه دوست‌ها و آشناهاتون توى اینترنت به اشتراک بذارین.

حتی توی دوچرخه 600 سال بعد، می‌تونین یه بخش‌هایی رو خودتون بنویسین و برای بقیه دوست‌هاتون هم نمایش بدین. مى‌تونین با بقیه خواننده‌های دوچرخه هم‌زمان در مورد مطالب چاپ شده نظر بدین و بحث کنین. در واقع می‌تونین
هر کارى که فکرش رو بکنین انجام بدین و با خیال راحت چاى و قهوه‌تون رو بنوشین. واقعاً که دوچرخه 600 سال بعد، تهِ تهِ تهِ تکنولوژیه!

600

 ***

600 سال بعد در چنین روزی دوچرخه به 130 زبان و لهجه مختلف دنیا و سیاره‌اى منتشر می‌شه! در واقع همه نوجوان‌های همه جهان و کهکشان‌ها با همین صفحه شیشه‌ای دوچرخه رو می‌خونن. فقط وقت خوندن زبانش رو تنظیم می‌کنن. به همین سادگی!

چه خوب که دوچرخه 600 سال بعد محدود به زمان و مکان نیست و همة همة همة نوجوون‌های دنیا می‌تونن بخوننش.

600

***

600 سال بعد در چنین روزی، دوچرخه از همه جا خبرنگار افتخاری داره. وقتی می‌گم همه جا، یعنی همه جا! دقت کنین، همه جا! متوجه‌ هستین که؟ همه‌جا! در واقع 600 600سال بعد دوچرخه فقط 133 تا خبرنگار افتخاری از مریخ و 180 تا خبرنگار افتخاری از زهره داره! چیه؟ فکر کردین موجودات فضایی خبرنگار دوچرخه شدن؟! خب تا حدودى درست هم فکر کردین. اما شما که انتظار ندارین 600 سال بعد هنوز هم آدم‌ها فقط روی کره زمین باشن که! آدم‌ها 600 سال بعد توی بیشتر سیاره‌ها زندگی می‌کنن و هر جا که آدم‌ها باشن، نوجوون‌ها هم هستن. هر جا هم که نوجوون‌ها باشن، دوچرخه هم هست. این یه واقعیته!

در ضمن موجودات فضایى هم یه هو جوون متولد نمى‌شن! اونها هم مثل آدم‌ها سن نوجوونى دارن. براى همین بعد از تقاضاهاى زیادى که از دوچرخه مى‌کنن، دوچرخه موجودات فضایى رو هم به عنوان خبرنگار افتخاری قبول مى‌کنه!

***

600 سال بعد در چنین روزی، بیشتر از 100 نفر توی دوچرخه کار می‌کنن و بیشتر از 100 نفر بیرون دوچرخه! بعضی‌هاشون که نسل اندر نسل این‌جا هستن و بعضی‌هاشون هم توی این 600 سال به این مجموعه اضافه مى‌شن. مثلاً هنوز صفحه‌های ادبیات و طنز دست خاندان حسن‌زاده است و «فرهاد هشتم» اون رو می‌گردونه! یا مثلاً هنوز هم با همه سختی‌هایی که صفحه‌های خبر داره، تنها کسایی که می‌تونن این کار رو انجام بدن خاندان خانی هستن و «فریبای ششم» این صفحه‌ها رو کار می‌کنه! اما شاید باورتون نشه! آخه من خودمم باورم نمی‌شه، اما واقعیت، واقعیته! 600 سال بعد در چنین روزی هنوز هم شیوا حریری مسئول صفحه‌های نوجوان دوچرخه است! خدا عمرش بده!600

***

600 سال بعد در چنین روزی، دوچرخه فقط یه هفته‌نامه معمولی نیست. یه پایگاه خیلی خیلی بزرگ فرهنگیه! از طریق دوچرخه هر ساله چند صد نویسنده و شاعر و روزنامه‌نگار و تصویرگر وارد جامعه می‌شن و دوچرخه بهشون مدرک می‌ده! این شامل همه موجودات فضایى بااستعداد هم مى‌شه و دوچرخه به اونها هم مدرک مى‌ده. مدرک دوچرخه توی تمام کهکشان راه‌شیری و کهکشان‌های حومه معتبره و همه می‌تونن با داشتن این مدرک به راحتی استخدام بشن!

دوچرخه 600 سال بعد چه‌قدر خوبه، نه؟!

 

600

کد خبر 134230
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز