دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۸۵ - ۱۳:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین - سپیده بهکام: داد و ستدهای بورس تهران، روز 25 دی ماه 85، در حالی به پایان رسید که 45 میلیون سهم به ارزش 134 میلیارد ریال بین فعالان این بازار دست به دست شد.

بالا و پایین بازار

سهام 25 شرکت بورس،‌ از جمله داروسازی تهران دارو، سایپا آذین، فرآورده های تزریقی، جوشکاب یزد، نورد و لوله‌اهواز، بانک پارسیان، بانک کارآفرین، بانک اقتصاد نوین، داروسازی داملران، پتروشیمی شیراز و پتروشیمی فارابی طی معاملات امروز، با دو درصد رشد قیمت روبرو شد.

از سوی دیگر قیمت سهام 50 شرکت امروز در بورس تهران دو درصد افت کرد.

بر این اساس، شرکت های سرمایه گذاری مسکن، معادن روی، سیمان اصفهان، نفت پارس، پتروشیمی خارک، چادرملو، تاید واتر، ملی سرب و روی، آبادگران ایران، سایپا دیزل، سرمایه گذاری رنا و نیز شرکت های مهرکام پارس، هپکو، پارس خودرو، توسعه صنایع بهشهر و گروه بهمن امروز با کاهش دو درصدی قیمت هر سهمشان مواجه بودند.


صف های عرضه و تقاضا

در جریان داد و ستدهای امروز بورس تهران، یک هزار و 458 تقاضای خرید به برای 14 میلیون سهم بانک پارسیان به ارزش 21 میلیارد ریال به ثبت رسید.

در این روز 947 نفر در صف خرید 9 میلیون سهم بانک اقتصاد نوین به ارزش 14.5 میلیارد ریال ایستادند و 363 نفر هم تقاضای خرید 3 میلیون سهم پتروشیمی شیراز به ارزش 3 میلیارد ریال را داشتند.

شرکت های نوسازی و ساختمان، لیزینگ ایران و سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر از دیگر شرکت هایی بودند که حجم تقاضا برای خرید سهام آنها بیش از سایر شرکت های بورس بود.

اما در کفه عرضه سه هزار و 38 نفر تعداد 17 میلیون سهم توسعه معادن روی به ارزش 188 میلیارد ریال را به فروش گذاشتند.

یک هزار و 230 نفر هم امروز با مراجعه به کارگزاری ها، 5 میلیون سهم گل گهر به ارزش 143 میلیارد ریال را برای فروش عرضه کردند.

پس از این شرکت ها امروز به ترتیب بیشترین دستور فروش ها برای سهام کالسیمین، چادرملو، باما، پتروشیمی خارک، مهرکام پارس و سرمایه گذاری بانک ملی صادر شد.

معامله عمده اقتصاد نوین

طی مبادلات امروز بورس تهران یک و نیم درصد از سهام بانک اقتصاد نوین به صورت عمده معامله شد.

بر این اساس سهام یاد شده در این روز با قیمت پایه هر سهم سه هزار و 200 ریال داد و ستد شد.

نوسان شاخص

بازگشایی نماد سامان گستر اصفهان و معاملات دو شرکت توسعه و معادن و فلزات و پتروشیمی خارک طی معاملات 25 دی ماه 85 موجب شد شاخص کل قیمت سهام دوباره سیر نزولی آغاز کند.

در این روز شاخص یاد شده با 8 واحد افت به رقم 9 هزار و 985 واحد بازگشت و شاخص عملکرد تالار اصلی با 9 واحد افت به رقم 10 هزار و 55 واحد رسید.

شاخص عملکرد تالار فرعی هم با دو واحد کاهش روی رقم 9 هزار و 12 واحد متوقف شد.

طی داد و ستدهای امروز بورس تهران، شاخص صنعت 9 واحد افت کرد و به 7 هزار و 985 واحد رسید اما شاخص مالی 48 واحد رشد کرد و به 18 هزار و 571 واحد نزدیک شد.

بازگشت سه شرکت

نماد معاملاتی سامان گستر اصفهان، گروه بهمن و عمران و توسعه فارس در روز 25 دی ماه 85 بازگشایی شد.

در این روز سهامداران عمران و توسعه فارس و سامان گستر اصفهان پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و تقسیم سود نقدی داد و  ستد سهام این شرکت ها را از سر گرفتند.

گروه بهمن هم بعد از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به چرخه داد و ستدهای بورس بازگشت.

کد خبر 13409

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز