پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۸۵ - ۰۹:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین – سپیده بهکام : تعداد 23 میلیون سهم به ارزش 91.3 میلیارد ریال، روز 27 دی ماه 85، در بورس تهران معامله شد.

در این روز سهام 121 شرکت بین دو هزار و 402 نفر دست به دست شد.

بالا و پایین بازار

5 شرکت طی داد و ستدهای امروز بورس تهران افزایش دو درصدی قیمت هر سهم خود را تجربه کردند.

 بر این اساس شرکت های حمل و نقل شیمی، نوسازی و ساختمان تهران، گسترش خدمات کشاورزی، تکین کو و جوشکاب یزد امروز سقف دو درصدی رشد قیمت را نشانه رفتند.

از سوی دیگر 6 شرکت موتوژن، شیشه همدان، سولیران، مخابراتی شهید قندی، گلتاش و ایران ارقام امروز قیمت هر سهمشان دو درصد افت کرد.

صف های عرضه و تقاضا

طی معاملات 27 دی ماه 85، باز هم فعالان بورس تهران 3بانک پارسیان، کارآفرین و اقتصاد نوین را در صدر جدول تقاضا شاهد بودند.

در این روز دو هزار و 167 دستور خرید براین 21.3 میلیون سهم بانک پارسیان به ارزش 33 میلیارد ریال صادر شد و 262 نفر هم برای خرید 2.5 میلیون سهم بانک کارآفرین به ارزش 10 میلیارد ریال صف کشیدند.

در جریان مبادلات این روز 518 نفر برای 5 میلیون سهم بانک اقتصاد نوین به ارزش 8 میلیارد ریال، دستور خرید صادر کردند.

پس از شرکت های یاد  شده امروز بیشترین حجم نقدینگی در بورس به سمت سهام نوسازی و ساختمان، پتروشیمی شیراز، موتورسازان تراکتور و نورد و لوله اهواز سرازیر شد.

طی معاملات این روز کاری، سه هزار و 280 نفر 18 میلیون سهم توسعه معادن روی به ارزش 199 میلیارد ریال را برای فروش عرضه کردند و یک هزار و 236 نفر هم برای 4.6 میلیون سهم گل گهر به ارزش 140 میلیارد ریال، دستور فروش صادر کردند.

در این روز 832 نفر 3 میلیون سهم کالسیمین به ارزش 100میلیارد ریال را به فروش گذاشتند و 427 نفر در صف فروش یک میلیون سهم باما به ارزش 83 میلیارد ریال ایستادند.

پتروشیمی خارک، مهرکام پارس، سرمایه گذاری بانک ملی، فرآوری مواد معدنی و سرمایه گذاری غدیر هم از دیگر شرکت های حاضر در جدول عرضه امروز بورس تهران بودند.

نوسان شاخص

معاملات سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی و پتروشیمی خارک، عامل اصلی افت 6 واحدی شاخص کل قیمت سهام، در روز 27 دی ماه 85 شناخته شد.

در پایان داد و ستدهای این روز شاخص به رقم 9 هزار و 970 واحد بازگشت.

همچنین در این روز شاخص عملکرد تالار اصلی با 6 واحد کاهش به 10 هزار و 38 واحد رسید و شاخص عملکرد تالار فرعی هم با کاهش 7 واحدی، در رقم 9 هزار و احد متوقف شد.

طی داد و ستدهای این روز، در حالی که شاخص صنعت با افت 7 واحدی خود را به رقم 7 هزار و 967 واحد رساند، شاخص مالی به رشد خود ادامه داد و با 44 واحد افزایش به 18 هزار و 70 واحد رسید.

بازگشت 3 شرکت، توقف یک نماد

نماد شرکت های پارس سرام و ایتالران امروز پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و همزمان با ارائه آخرین اطلاعات از سوی این شرکت ها بازگشایی شد.

در این روز سیمان شمال هم با توجه به ارائه آخرین اطلاعات مبنی بر تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم به چرخه معاملات سهام بازگشت.

اما از سوی دیگر امروز داد و ستد سهام شیشه و گاز به منظور برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره، از سر گرفته شد.

کد خبر 13643

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز