سه‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۶:۳۸
۰ نفر

ترجمه - سیدمحمد حاجی‌سیدجوادی: کسانی‌که دچار مشکل عدم‌اعتماد به نفس هستند؛‌ احساس می‌کنند که نمی‌توانند بر چاقی خود غلبه کنند.

کودک چاق

آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که چرا چاق هستید؟ پاسخ صادقانه به این سؤال مسلما شما را ناراحت خواهد کرد. با این حال این نخستین گام برای دستیابی به تناسب اندام و احساس خوب ناشی از آن است.

شما تنها کسی نیستید که از این مشکل رنج می‌برد؛ میلیون‌ها نفر در دنیا دچار اضافه وزن هستند. اگر اراده کرده‌اید که بر این مشکل غلبه کنید، باید بدانید که این کار ساده‌ای نیست. این مسئله را می‌توان با نگاه کردن به پوسترها و تبلیغات تلویزیونی که وعده می‌دهند تنها با خرید یک محصول به شما نعمت تناسب اندام ارزانی خواهند داشت، دریابید.

بهتر است قبل از اینکه پولتان را برای این محصولات خوش آب و رنگ دور بریزید، بدانید که هر چقدر هم پول بپردازید هیچ نتیجه مثبتی نخواهید گرفت. تنها در صورتی به هدف خود خواهید رسید که یادبگیرید تغذیه صحیح داشته باشید و برخی چیزها را که عامل چاقی شما هستند از برنامه غذایی‌تان حذف کنید. تغییر برای همه سخت است؛ اما با ادامه دادن روال فعلی هیچ شانسی برای لاغرشدن نخواهید داشت.

اگر از کسانی که دچار این مشکل نیستند درباره چاقی نظر بخواهید، اغلب آنها خواهند گفت که افراد چاق، آدم‌های تنبلی هستند که فقط می‌خورند و هیچ فعالیتی نمی‌کنند. اما این مشکل اصلی نیست. خواهیم دید که جامعه نقشی اساسی در چاقی ما دارد.

به‌نظر می‌رسد که جامعه تمایل دارد ما را از پرسیدن این سؤال که چرا چاق هستیم بازدارد؛ زیرا ما را با این کار به راحتی به سمت مصرف مواد غذایی نامناسب سوق خواهد داد. ممکن است در یک خیابان یا محله، باشگاه ورزشی، کتابخانه و یا فضای سبز پیدا نشود اما به‌طور یقین شما می‌توانید یک یا چند فست‌فود و رستوران در آن بیابید.

مسلما بیرون رفتن و خوردن فست‌فود با دوستان دلپذیر است؛ اگر این کار را می‌کنید با صبر و حوصله سالم‌ترین غذای موجود در منو را سفارش دهید. سعی کنید به جای رفتن به ساندویچی سری به جایی بزنید که در آن اغذیه گیاهی و سالم می‌فروشند. با ورزش کردن و خودداری از مصرف غذاهای ناسالم ما لاغر‌تر خواهیم شد و البته انرژی بیشتری برای فعالیت خواهیم داشت.

در جامعه امروزی، وقت آزاد کیمیاست؛ اما باید طوری زمان خود را تنظیم کنید که بتوانید غذای مناسب برای خود تهیه کنید. وقتی وارد یک فست‌فود یا رستوران می‌شوید باید بدانید اکثر افرادی که مشغول غذا خوردن هستند دچار چاقی خواهند شد؛ زیرا این نوع غذاها ارزش تغذیه‌ای ندارند. حالا یک لحظه با خود فکر کنید آیا واقعا دلتان می‌خواهد بنشینید و یک غذای چرب و مضر بخورید؟
جامعه ما با انتخاب روش تغذیه‌ای نادرست در واقع در حال خودکشی تدریجی است. متأسفانه با گذشت زمان همه چیز بدتر خواهد شد. با ورزش و تغذیه درست دیگر در هنگام غذا خوردن نگران اضافه وزن نخواهید بود؛ البته به شرطی که دوباره زیاده روی نکنید.

buzzle.com

کد خبر 134073

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز