سه‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۷:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور پاکستان برای اولین بار ، روز سه‌شنبه 13 اردیبهشت تایید کرد که نیروهای امنیتی‌ این کشور در عملیات کشتن بن‌لادن شرکت نداشتند.

bin laddan

به‌گزارش رویترز، او از صحبت و توضیح درباره این‌که چطور اسامه بن‌لادن توانسته در محلی در نزدیکی اسلام‌آباد مدت‌ها زندگی کند، خودداری کرد.

فاش شدن این موضوع که او شاید چندین سال در شهری نظامی حفاظت می‌شده  تا حدی می‌تواند برای رابطه نه‌چندان خوب آمریکا و پاکستان اتمی ،تهدید‌کننده باشد.

آصف علی زرداری، رئیس‌جمهور پاکستان در یادداشتی که در واشنگتن پست چاپ شده ، نوشته است:" او هرجایی که پیش‌بینی کرده بودیم، نبود اما حال، او دیگر از بین‌رفته است".این در حالی است که او در این نوشتار در برابر اتهاماتی که علیه نیروهای امنیتی پاکستان درخصوص اطلاع از محل اختفای بن‌لادن مطرح است، هیچ دفاعی نکرده‌است.

او در ادامه نوشته:" با این‌که رویداد روز یک‌شنبه عملیات مشترک نبود اما یک‌دهه همکای و مشارکت بین آمریکا و ایالات متحده به حذف بن لادن،به‌عنوان تهدیدی مستمر برای دنیای متمدن ، منجر شد."

moreاوباما مرگ بن لادن را تایید کرد

این اولین اظهار نظر رسمی از سوی  پاکستان درخصوص حمله نیروهای مخفی آمریکا به محل اختفای بن‌لادن است.

خیلی‌ها به‌خصوص نمایندگان و سناتورهای خشمگین آمریکایی متعجب‌اند که چطور اسامه بن‌لادن می توانست در منطقه ای که خالی از سکنه نبوده در نزدیکی یک آکادمی آموزش نظامی زندگی کند و حکومت و هیچ مقام مسئولی متوجه حضور او در آنجا نشده یا احیانا محدودیتی برای حضور و زندگیش قائل نشده باشند.

قانون‌گذاران آمریکایی می‌گویند وقت آن رسیده که در ارائه کمک‌های میلیاردی آمریکا به پاکستان تجدید نظر شود.

سال‌هاست که پاکستان می‌گوید از محل اختفای بن‌لادن خبری ندارد و به آمریکا خرده می‌گرفت که اگر نیروی اطلاعاتی کارآمدی داشت آژانس‌های نظامی و امنیتی‌اش بایستی به اطلاعاتی دست پیدا می‌کردند.

کد خبر 134067
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز