یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۶
۰ نفر

گروه حوادث: مامایی که متهم است 6 سال قبل نوزاد دختری را در ازای 5 میلیون تومان به زن جوانی فروخته است، روز گذشته در جلسه بازجویی سکوت کرد.

تحقیقات درخصوص این پرونده، با شکایت زن و مرد جوانی در شعبه دوم دادیاری دادسرای جنایی تهران آغاز شد. این زوج جوان که مدعی بودند 6 سال قبل دخترشان از بیمارستانی در تهران ربوده شده‌، با حضور در دادسرای جنایی خواستار شناسایی عامل این حادثه شدند. مرد جوان به دادیار سلیمانی گفت: 6 سال قبل زمانی که متوجه شدم همسرم باردار است، ابتدا تصمیم به سقط جنین گرفتیم اما بعد از مدت کوتاهی از این کار پشیمان شدیم.

وی ادامه داد: همسرم در مدت بارداری‌اش برای معاینه نزد یک ماما می‌رفت تا اینکه قبل از زایمان به پیشنهاد او در بیمارستانی در تهران بستری شد. اما بعد از زایمان، زن ماما مدعی شد که فرزندمان به خاطر زایمان زودرس مرده است. ما که از این اتفاق به‌شدت ناراحت شده بودیم، بدون هیچ پرس و جویی بیمارستان را ترک کردیم تا اینکه یک سال قبل منشی ماما که از بستگان دور ما بود، وقتی به خانه ما آمد، مدعی شد که ماما در کار خرید و فروش نوزاد نیز بوده است. به همین خاطر به او مشکوک شدیم و حدس زدیم که شاید فرزند ما نیز زنده باشد و زن ماما او را فروخته باشد.

شناسایی کودک گمشده بعد از 6 سال

به‌دنبال طرح این شکایت، قاضی امیرآبادی، سرپرست دادسرای جنایی تهران نیز در جریان ماجرا قرار گرفت و تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم آگاهی تهران مامور رسیدگی به این پرونده شدند.
ماموران در نخستین اقدام به بیمارستانی رفتند که فرزند زوج جوان در آنجا به دنیا آمده بود. آنها در بررسی پرونده‌های موجود در بیمارستان متوجه شدند که حدس شاکیان درست بوده و فرزند آنها زنده متولد شده است.

در ادامه تحقیقات ماموران با به دست آوردن سرنخ‌هایی موفق شدند خانواده‌ای که دختربچه را خریده بودند، در قزوین شناسایی کنند. آنها راهی این شهر شدند و بعد از پیدا کردن دختربچه فروخته شده که حالا 6 ساله بود، پدر و مادرخوانده‌اش را برای بازجویی به تهران انتقال دادند. مادرخوانده این دختربچه در بازجویی‌ها گفت: بعد از اینکه در تهران با زن ماما آشنا شدم و او فهمید که بچه‌دار نمی‌شوم، پیشنهاد خرید نوزاد را مطرح کرد. من هم قبول کردم و در ازای پرداخت 5‌میلیون تومان، نوزاد را از او در بیمارستان خریدم. بعد از اعترافات زن جوان، دستور بازداشت زن ماما صادر شد و دختربچه 6 ساله تا انجام آزمایش دی‌ان‌ای و شناسایی پدر و مادر واقعی‌اش در اختیار بهزیستی قرار گرفت.

دستگیری در پایتخت

درحالی‌که تحقیقات درخصوص پرونده ادامه داشت، کارآگاهان با اطلاعاتی که از منشی زن ماما به دست آورده بودند، مخفیگاه او را در شمال تهران شناسایی کردند.با محاصره این محل، متهم صبح شنبه گذشته در یک عملیات ضربتی دستگیر شد اما در بازجویی‌های اولیه ادعا کرد که در فروش نوزادان نقشی نداشته است. او صبح دیروز وقتی در دادسرای جنایی مقابل دادیار سلیمانی قرار گرفت، باز هم اظهار بی‌گناهی کرد اما در همین هنگام منشی او وارد اتاق شد.منشی درحالی‌که انگشت اتهام را به سوی زن ماما نشانه رفته بود، به قاضی گفت: مدت کوتاهی بود که زوج جوان به مطب ما مراجعه می‌کردند. مدتی بعد از رفت‌وآمد آنها به مطب، زن ماما گفت که ظاهرا این زن و مرد از تولد نوزادشان خیلی راضی نیستند.

حتی روزی که قرار بود زن جوان برای زایمان در بیمارستان بستری شود، زن ماما او را با هویت فرد دیگر بستری کرد. بعد از زایمان نیز مدعی شد که نوزاد مرده است اما فردای آن روز خودم دیدم که وی به بیمارستان رفت و بعد از تحویل گرفتن نوزاد دختر، او را به خانواده دیگری داد. زن ماما زمانی که با اظهارات منشی‌اش روبه‌رو شد تنها سکوت کرد.به این ترتیب دادیار سلیمانی دستور قانونی را در پرونده صادر کرد و از کارآگاهان خواست تا تحقیقات تکمیلی در این خصوص صورت گیرد.

کد خبر 133915

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز