دهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در حالی هفته‌های آخر خود را سپری می‌کند که در 9 دوره قبلی هیچ‌وقت یک تیم نتوانست برای 2 فصل پیاپی قهرمان شود.

فوتبال

سپاهان اما با قهرمانی در بازی‌های این فصل رکورد جدیدی را به نام خود ثبت‌ کرد؛ چرا که زردپوشان اصفهانی و همچنین امیر قلعه‌نویی برای دومین سال پیاپی قهرمانی در لیگ را جشن خواهند گرفت. در پایان فصل جاری سپاهان با 3 قهرمانی پرافتخارترین تیم لیگ برتر شناخته خواهد شد و قلعه‌نویی هم با چهارمین قهرمانی اش، رکورد منحصر به فردی را برای خود ثبت خواهد کرد. این مربی بعد از قهرمانی استقلال در فصل هشتم، به‌دلیل اختلاف با واعظی آشتیانی راهی سپاهان شد و نتایج ضعیف قلعه‌نویی در هفته‌های ابتدایی او را تحت فشار گذاشت.

با گذشت چند هفته اما سپاهان اوج گرفت و در نهایت توانست قهرمانی لیگ را از آن خود کند. در این میان باشگاه سپاهان هم با یک تصمیم حرفه‌ای قرارداد قلعه‌نویی را تمدید کرد و اتفاق مهم این بود که سرمربی زردها، اسکلت اصلی سپاهان را حفظ کرده و چند بازیکن جدید را هم به تیم اضافه کرد. سپاهان تا قبل از شروع نیم‌فصل دوم، به‌دلیل حضور متناوب ملی پوشان خود در اردوی تیم ملی نتوانست نتایج خوبی کسب کند و در همان زمان بود که قلعه‌نویی نسبت به برنامه‌های تیم ملی به‌شدت اعتراض کرد.

او بارها وعده داد که اگر بازیکنانش را چند روز پشت سر هم در اختیار داشته باشد، مشکلی نخواهد داشت و در نهایت این موضوع هم ثابت شد. بعد از جام ملت‌ها و تعطیلی بازی‌های ملی، 6 ملی‌پوش سپاهان به‌طور کامل در اختیار باشگاه قرار گرفتند و سپاهان یکباره صدرنشین شد و قابل پیش‌بینی بود که این تیم با بازیکنان و کادر فنی با تجربه‌اش، دیگر از صدر جدول پایین نیاید. سپاهان در شرایطی جام قهرمانی این فصل را هم بالای سر خواهد برد که خیلی‌ها کسب این عنوان را شایسته تیم اصفهانی می‌دانند. سپاهان تنها تیمی است که از دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر تا به امروز، تغییری در مدیریتش به‌وجود نیاورده و محمدرضا ساکت در این 9 سال سمت مدیرعاملی این باشگاه را برعهده داشته است. مطمئنا ثبات مدیریتی، موفقیت در دیگر زمینه‌ها را برای سپاهان فراهم آورد و حتی این تیم اصفهانی دیگر تیم‌های مطرح فوتبال ایران را زیر سایه خود قرار داد.

نگرانی سپاهان

قلعه‌نویی بعد از پایان دیدار با صنعت نفت آبادان اعلام کرد که اتفاقات کوچکی در باشگاه سپاهان افتاده و به همین دلیل سال آینده قصد ماندن در این تیم را ندارد. این موضوع حالا یک چالش بزرگ برای سپاهانی‌ها محسوب می‌شود ولی مدیرعامل باشگاه با قاطعیت از ماندن این مربی حرف زده و می‌گوید:« با قلعه‌نویی به توافقات نهایی رسیده‌ایم و او فصل بعد روی نیمکت سپاهان می‌نشیند. مشکلی که قلعه‌نویی برای جدایی از این تیم بیان کرده زیاد بزرگ نیست و باشگاه سپاهان برای حفظ این مربی تلاش خواهد کرد.»

از اصفهان خبر می‌رسد که قلعه‌نویی از رفتار برخی تماشاگران سپاهان ناراحت است و ناراحتی او بیشتر به این مربوط می‌شود که باشگاه سپاهان واکنشی به رفتار‌آنها نشان نداده است. عده‌ای از طرفداران سپاهان چند هفته پیش در اعتراض به اینکه چرا قلعه‌نویی از بازیکنان اصفهانی استفاده نمی‌کند، مقابل باشگاه تجمع کردند و نسبت به این موضوع اعتراض داشتند. این اتفاق یکی از مسائلی است که باعث ناراحتی قلعه‌نویی شده و او توقع داشته که باشگاه واکنش نشان دهد. از طرفی می‌گویند باشگاه سپاهان با چند مربی خارجی به‌صورت مخفیانه مذاکره کرده و قلعه‌نویی از این موضوع هم به‌شدت ناراحت است. بحث دیگر هم به کم شدن بودجه سپاهان برای فصل آینده مربوط می‌شود و مجموع این اتفاقات باعث شده تا قلعه‌نویی در فکر جدایی از تیم اصفهانی باشد.

تراکتور یا استقلال

نزدیکان قلعه‌نویی می‌گویند که او بعد از به‌دست آوردن 2 قهرمانی و بنا به توصیه اطرافیانش دیگر قصد ماندن در سپاهان را ندارد و پس از جدایی از سپاهان به یک تیم پرتماشاگر خواهد رفت. آخرین اخبار حاکی از آن است که قلعه‌نویی می‌خواهد در استقلال یا تراکتورسازی مربیگری‌اش را ادامه دهد. البته او قول داده که سال بعد هدایت استقلال را برعهده نگیرد ولی باید دید در نهایت چه اتفاقاتی خواهد افتاد.اگر پرویز مظلومی تیمش را در لیگ قهرمانان آسیا به مرحله بعدی نبرد و در جام حذفی هم قهرمان نشود، آنگاه شاید علی فتح‌الله‌زاده از این مربی عبور کند‌ و قلعه‌نویی را به استقلال بیاورد. تراکتورسازی هم دیگر گزینه قلعه‌نویی است و نزدیکان این مربی می‌گویند که او خیلی دوست دارد در تیمی مثل تراکتورسازی مربیگری کند.

کد خبر 133827

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز