گروه حوادث: به‌دنبال رها شدن 2 بیمار بی‌پول در زمین‌های کشاورزی اطراف تهران، معاون درمان وزیر بهداشت از شناسایی عاملان این اقدام خبر داد.

بیماران رها شده

حسن امامی‌رضوی، در جمع خبرنگاران گفت: وزارت بهداشت از عاملان این موضوع شکایت کرده و موضوع به‌شدت در حال پیگیری است. وی افزود: طی 48 ساعت در این زمینه بررسی‌های وسیعی صورت گرفت؛ چراکه این موضوع مسئله بسیار زشتی است. کسی که در کسوت حوزه پزشکی خدمت می‌کند، نمی‌تواند به‌خود اجازه دهد در جهت عکس وظیفه اصلی خود که خدمت‌رسانی به بیماران است، اقدامی انجام دهد. امامی رضوی ادامه داد: بیمارستان امام خمینی(ره) که موضوع مربوط به این دو بیمار در این بیمارستان مطرح شده، بیشترین خدمات را به بیماران ارائه می‌کند به‌ویژه به بیمارانی که دچار بیماری‌های پیشرفته و عوارض ناشی از اعتیاد هستند.

وی در مورد بیماران رها شده در بزرگراه تصریح کرد: یکی از این بیماران معتاد بوده و 3 روز نیز در بیمارستان امام تحت درمان قرار گرفته و به‌علت نداشتن پول، تمامی خدمات وی به‌صورت رایگان انجام شده است. بیمار دوم نیز اصلا بستری نبوده و هیچ پرونده‌ای در بیمارستان نداشته است. احتمالا این بیمار در حال تشکیل پرونده در بیمارستان بوده است. در مجموع در حال حاضر نحوه انتقال بیماران و اینکه چگونه بیماران رهاشده‌اند مشخص نیست و اطلاع دقیقی از این موضوع نداریم.

وی در این مورد که چرا هر دو بیمار با لباس بیمارستان پیداشدند و بعداً در بیمارستان فیروزآبادی تحت درمان قرارگرفتند، گفت: اینها ابهامات قضیه است که برای خود ما نیز هنوز روشن نیست.
معاون وزیر بهداشت در پاسخ به این پرسش که آیا رهاسازی سومین بیمار در بیابان نیز توسط بیمارستان امام خمینی صحت دارد؟ گفت: این مورد را تاکنون نمی‌دانستیم و امروز در رسانه‌ها منتشر شده است که بعد از پیگیری در مورد آن هم اظهارنظر می‌کنیم.

امامی تاکید کرد: در هر صورت این اتفاق که بیمار را از بیمارستان خارج و در بیابان رها کرده‌اند کار زشتی بوده است و حتماً با عاملان آن برخورد می‌شود. وی یادآور شد: رئیس و مسئولان رده بالای بیمارستان از این ماجرا هیچ اطلاعی نداشته‌اند و سرنخ‌های به دست آمده نشان می‌دهد این کار به وسیله 2 نفر از کارمندان رده‌پایین بیمارستان و توسط راننده آمبولانس بیمارستان انجام شده است که وزارت بهداشت از آنان شکایت کرده، مسئولیت این افراد از آنها گرفته شده و البته مسئولان دادستانی نیز همزمان این پرونده را پیگیری می‌کنند اما از بازداشت آنها خبری ندارم.

امامی رضوی گفت: حراست وزارت بهداشت و دانشگاه علوم‌پزشکی تهران مشغول پیگیری این مسئله هستند، دادستانی تهران هم با خاطیان برخورد می‌کند و اطلاع رسانی درباره نوع برخورد با خاطیان از این پس به‌عهده مسئولان قوه‌قضاییه است. با این حال برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی بازرسی و نظارت بیشتری بر نحوه ارائه خدمات در بیمارستان‌ها خواهیم داشت.

گفت‌وگو با یکی از بیماران رهاشده

حمید، 40 ساله یکی از بیمارانی است که ادعا می‌کند چند روز پیش توسط 3 نفر از پرسنل بیمارستان، از بخش اورژانس به زمین‌های کشاورزی اطراف تهران منتقل و در آنجا رها شده است. او حالا در بیمارستان فیروزآبادی بستری است و به‌خاطر جراحاتی که دیده، تحت درمان است. حمید در گفت‌وگو با همشهری از روزی می‌گوید که از سوی پرسنل بیمارستان در زمین‌های کشاورزی اطراف تهران رها شد.

  • برای چه به بیمارستان مراجعه کرده بودی؟

من از دی‌ماه پارسال دچار عفونت شدید شدم. عفونتی که خودم هم علتش را نمی‌دانستم. در آن زمان به بیمارستان رفتم و در آنجا بستری شدم. دکترهای زیادی معاینه‌ام کردند اما همه آنها می‌گفتند که نمی‌توانند درباره علت عفونت پایم اظهارنظر کنند. یک ماهی که آنجا بستری بودم، دکترها عفونت را از بدنم خارج کردند و بعد مرخص شدم و به خانه برگشتم. اما اوایل امسال، بدنم تاول‌هایی زده بود که درد زیادی داشت. برای همین تصمیم گرفتم دوباره به بیمارستان بروم که این اتفاق افتاد.

  • چه اتفاقی؟

21 فروردین، همراه همسرم به بیمارستان رفتیم. من در اورژانس بستری شدم و تا صبح روز بعد، همسرم بالای سرم بود. صبح که شد، پرسنل آنجا گفتند که باید برای پذیرش مبلغی پرداخت کنیم. همسرم که حسابی خسته شده بود، بیمارستان را ترک کرد تا هم استراحت کند و هم پول تهیه کند. اما او کمی دیر کرد و آنها مرا از بیمارستان به محل دیگری بردند.

  • خبر داشتی که قرار است کجا بروی؟

صبح 23 فروردین، 2 نفر نزد من آمدند و گفتند که می‌خواهند مرا به خانه‌مان منتقل کنند. فکر کردم همسرم نتوانسته پول جور کند و برای همین چیزی نگفتم. آنها مرا به زیر زمین منتقل کردند و بعد از اینکه تعدادی پتو رویم انداختند، مرا به داخل یک آمبولانس بردند. داخل آمبولانس مرد دیگری بود که اهل شمال بود. ظاهرا بدنش دچار سوختگی شده بود و اقوامش او را به تهران منتقل و در بیمارستان رها کرده بودند. بعد از اینکه به آمبولانس منتقل شدم، راننده حرکت کرد و چند ساعت بعد وقتی در آمبولانس باز شد، دیدم که در زمین‌های کشاورزی اطراف تهران هستیم. آنها من و بیمار دیگر را از داخل آمبولانس به بیرون پرت کردند که همین مسئله باعث جراحت و کوفتگی بدنم شد. سپس محل را ترک کردند تا اینکه بعد از 7 ساعت که ما در آنجا رها شده بودیم، مردم ما را پیدا کردند و با پلیس و اورژانس تماس گرفتند. آنها هم ما را به بیمارستان فیروزآبادی بردند. وقتی به آنجا رسیدیم، من دیگر حاضر نبودم در بیمارستان بمانم. برای همین اصرار کردم که مرا به خانه‌مان ببرند و چند ساعت بعد آنها مرا با آمبولانس به خانه بردند. اما چون زخم‌هایم زیاد بود، عصر یکشنبه دوباره به بیمارستان فیروزآبادی منتقل و در اینجا بستری شدم.

کد خبر 133388

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز