کریم اعظمی: در حالی‌که فقط 3هفته تا پایان رقابت‌های لیگ برتر ایران باقی مانده است، سپاهان همچنان در صدر جدول قرار دارد.

ورزش - فوتبال

از ابتدای فصل قابل پیش‌بینی بود که دو تیم اصفهانی، امسال هم رقابت شدید و حساسی برای بالا بردن جام قهرمانی داشته باشند و این رقابت تا چند هفته پیش با هیجان زیادی دنبال می‌شد ولی حالا خیلی‌ها معتقدند که شانس سپاهان برای کسب عنوان قهرمانی بیشتر است و گویی ذوبی‌ها امسال هم نمی‌توانند روی قهرمانی در لیگ حساب باز کنند. آنها از 4بازی اخیر فقط
3 امتیاز گرفته‌اند که این برای ذوبی‌ها ناامید‌کننده است.منصور ابراهیم‌زاده در سال‌های اخیر تیمش را به‌عنوان یک مدعی جدی به فوتبال ایران معرفی کرده است.

او در 2سال گذشته تا آستانه کسب جام قهرمانی لیگ جلو رفت ولی یک بار جام را به استقلال داد و بار دیگر به سپاهان. نکته قابل توجه این بود که در هر دو فصل تیم‌های امیر قلعه‌نویی قهرمانی را از ذوب‌آهن گرفتند و شاید این اتفاق در فصل جاری لیگ برتر هم رخ دهد.وقتی ذوب‌آهن چند ماه پیش قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را هم از دست داد و فینال را با شکست پشت سر گذاشت، خیلی‌ها به این تیم لقب تیم همیشه نایب‌قهرمان دادند که البته این لقب برای ذوبی‌ها به هیچ عنوان خوشایند نیست. البته ذکر این نکته هم ضروری است که باشگاه ذوب‌آهن در شرایطی خودش را به‌عنوان یکی از باشگاه‌های موفق در لیگ برتر ایران معرفی کرده که مثل بعضی از تیم‌ها به‌دنبال جذب ستاره‌ها و بازیکنان گران‌قیمت نبوده و شاید همین موضوع نیز آنها را از رسیدن به قهرمانی دور کرده است. با این حال آنها از لحاظ نظم بازی و ساختار تاکتیکی یکی از تیم‌های موفق فوتبال ایران هستند که در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا هم نتایج خوبی گرفته‌اند.

در این میان ابراهیم‌زاده هم نقش مهمی در روند صعودی تیمش داشته و امیدوار است که در آینده با این تیم به موفقیت‌های بیشتری برسد. او در مورد وضعیت تیمش در لیگ برتر و مسائل مختلف دیگر به سؤالات همشهری پاسخ می‌دهد.

  • به‌نظر می‌رسد ذوب‌آهن مثل سال گذشته شروع مقتدرانه‌ای در لیگ قهرمانان آسیا داشته است؟

بازیکنان ما از بازی‌های سال گذشته تجربیات زیادی به دست آوردند و ما انسجام تیمی خود را از دست ندادیم. مسئله مهم در رقابت‌های این گروه یا گروه‌های دیگر این است که تیم‌ها تفکر صعود دارند و خیلی تلاش می‌کنند. آنها می‌دانند که بردن بازی‌ها و صعود به مراحل بالاتر حتی از لحاظ مادی برایشان سود دارد؛ در ضمن بازیکنان نهایت تلاش خود را می‌کنند و طوری بازی می‌کنند که با پیشنهادهای خوبی مواجه شوند. این مسابقات شرایط خاص خودش را دارد و دارای کیفیتی بالا است.

  • امسال هم به فینال فکر می‌کنید؟

هر تیمی برای صعود به قله تلاش می‌کند و ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم.

  • به‌نظر شما ذوب‌آهن قوی‌تر از دوره قبل است؟

ما با همین بازیکنان در دوره قبل شرکت کردیم و به فینال رسیدیم.

  • منظور ما از قوی‌تر‌بودن این است که آیا به‌نظرتان ذوب‌آهن از لحاظ تاکتیکی و داشتن تجربه قوی‌تر شده است؟

بله. ما از بازی‌های قبل تجربیات زیادی به دست آوردیم و حالا به‌دنبال موفقیت هستیم.

  • فکر می‌کنید این‌بار قهرمان آسیا شوید؟

ما باید تلاش کنیم.

  • شرایط ذوب‌آهن را در لیگ برتر چطور می‌بینید؟

تمام بازی‌ها سخت شده و ما هم شرایط سختی داریم و با تیم‌هایی روبه‌رو می‌شویم که یا برای فرار از سقوط می‌جنگند یا برای گرفتن سهمیه آسیا یا بالاکشیدن خودشان در جدول. واقعا کارمان سخت است ولی بازیکنان ما با انگیزه زیادی بازی‌های لیگ را دنبال می‌کنند. 3بازی باقی مانده و ما باید منتظر اتفاقات باشیم و همچنان تلاش می‌کنیم.

  • باخت به پاس همدان بدترین اتفاق ممکن بود، درست است؟

تیم ما به‌دلیل فشردگی مسابقات خسته بود، اما این بهانه‌ای برای ما نیست که باخت را توجیه کنیم. پاس از موقعیت‌ها بهتر استفاده کرد و نتیجه هم گرفت. ما هنوز شانس قهرمانی داریم. تیم‌هایی که با ما بازی دارند، در انتهای جدول هستند اما ذوب‌آهن تلاشش را می‌کند به آنچه استحقاقش را دارد برسد.

  • مثل اینکه بابت محرومیت خلعتبری هم خیلی ناراحت بودید؟

در هیچ جای دنیا نمی‌بینید که بازیکن را یک ساعت قبل از شروع مسابقه محروم کنند. این اتفاقات فقط در فوتبال ما وجود دارد. خلعتبری را قبل از این بازی در ترکیب داشتیم و او در برنامه‌های تاکتیکی ما قرار داشت اما دقایقی قبل از مسابقه جلال مرادی گفت چون این بازیکن مقابل پرسپولیس خلاف مرتکب شده، نمی‌تواند به میدان برود. کمیته انضباطی در این زمینه خیلی بد عمل کرد. در حالی که ما هفته گذشته مقابل شهرداری تبریز بازی کردیم کمیته انضباطی بدون اینکه نامه به ما بزند، از طریق ناظر بازی به باشگاه اعلام می‌کند که خلعتبری نمی‌تواند بازی کند. من واقعا متأسفم.

  • اگر بخواهید منصفانه پاسخ بدهید، قبول دارید که شانس قهرمانی ذوب‌آهن نسبت به سپاهان کمتر است؟

وقتی در صدر جدول نیستیم و با تیم اول لیگ اختلاف امتیاز داریم طبیعی است که شانس ما کمتر باشد ولی آیا اتفاقات فوتبال را می‌توان پیش‌بینی کرد؟ آیا این درست است که به‌دلیل داشتن امتیاز کمتر انگیزه نداشته باشیم و بازی‌ها را همین‌طور ادامه دهیم؟ ما باید تا آخرین هفته تلاش کنیم هرچند که شانس‌مان نسبت به سپاهان کمتر است.

  • از اینکه می‌گویند ذوب‌آهن همیشه تیم نایب قهرمان است، حس بدی پیدا نمی‌کنید؟

شاید بعضی‌ها می‌خواهند ما را اذیت کنند که چنین حرفی می‌زنند ولی سؤال من این است چرا طور دیگری این موضوع را تفسیر نمی‌کنند!

  • منظورتان از طور دیگری چیست؟

اینکه به این موضوع بپردازند که ذوب‌آهن چند سال پیاپی با شایستگی زیاد یک روند رو به رشد داشته است. نباید تیم ما را با بحث نایب‌قهرمانی تضعیف کنند.

  • فکر می‌کنید چه زمانی قهرمان شوید؟

هر وقت شرایطش فراهم شود و کمبودهایی که داریم برطرف شود.

  • مثلا چه کمبودهایی؟

شما ذوب‌آهن را از لحاظ بازیکنان با تیم‌هایی چون سپاهان، استقلال و پرسپولیس مقایسه کنید. در تیم ما جوانان بسیاری حضور دارند و گاهی اوقات روی تعداد محدودی از بازیکنان ما فشار وارد می‌شود که این مشکل‌ساز است. ما باید تیم خود را تقویت کنیم.

  • سال بعد می‌مانید؟

مگر قرار است بمیرم؟!

  • منظورمان این بود که آیا در ذوب‌آهن می‌مانید؟

من و آقای دلیلی رابطه بسیار خوبی با هم داریم و دوری از هم برای هر دوی ما مشکل است. فکر می‌کنم سال بعد هم در ذوب‌آهن ماندگار شوم.

  • برای سال آینده چه برنامه‌ای دارید؟

نکته مهم این است که ما سازمان تیم خود را حفظ کنیم و از حالا به فکر تقویت تیم باشیم تا در سال آینده در این مقطع از فصل دچار این شرایط نشویم. همه ما امیدواریم که سال آینده ذوب‌آهن با قدرت بیشتری در مسابقات حضور پیدا کند.

  • در هفته‌های گذشته بارها بحث حضور شما در تیم فوتبال امید ایران مطرح شد و حتی این موضوع عنوان شد که هدایت این تیم را قبول کرده‌اید. همه این اخبار شایعه بود؟

من آن‌زمان هم گفتم که صحبتی با من صورت نگرفته و اگر پیشنهادی به صورت رسمی مطرح شود روی آن فکر خواهم کرد. من در حال حاضر سرمربی ذوب‌آهن هستم و فقط به موفقیت این تیم فکر می‌کنم.

کد خبر 133331

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز