همشهری آنلاین: سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان روز یکشنبه با صدور بیانیه ای ضمن ارایه توضیحات درباره نحوه صدور روادید نسبت به اقدام برخی افراد سودجود در این زمینه به افغان ها هشدار داد.

 هشدار سفارت ایران در افغانستان درباره دلالان روادید

به گزارش ایرنا، در این بیانیه آمده است: براساس گزارش های دریافتی تعداد معدودی افراد سودجو با وعده های بی اساس به متقاضیان روادید ایران، به کلاهبرداری و اخاذی اقدام می کنند.

در بخش دیگر این بیانیه افزوده شده است: سفارت ایران ضمن هشدار در این زمینه، هرگونه ارتباط این افراد با نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در افغانستان را رد می کند و از متقاضیان سفر به ایران می خواهد برای دریافت روادید فقط به بخش کنسولی این سفارت و سرکنسولگری های ایران در ولایات این کشور مراجعه کنند و از پرداخت پول به افراد سودجو و کلاهبردار بپرهیزند.

سفارت ایران در افغانستان همچنین از افغان ها خواسته درصورت مشاهده هر گونه موارد سوء استفاده، مراتب را به بخش کنسولی سفارت یا نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در ولایات منعکس کنند.

در پایان این بیانیه با اشاره به قیمت روادید سفر به جمهوری اسلامی ایران اعلام شده که هزینه ها فقط در 'آرین بانک' قابل پرداخت خواهد بود و پرداخت هرگونه پول نقد و اضافی، غیرقانونی و قابل پیگیرد است.

براساس این بیانیه هزینه روادید زیارتی 40 یورو، گردشگری 50، تجاری برای یکبار 80، تجاری سه ماهه( کثیرالمسافره) 150، تجاری شش ماهه ( کثیره المسافره) 250 و روادید تجاری یکساله ( کثیره المسافره) 450یورو است.

کد خبر 133247
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز