همشهری آنلاین : مدیرکل دفتر آموزش‌های آزاد وزارت علوم از خالی شدن چهار موسسه آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی از دانشجو خبر داد و گفت: دانشجویان این چهار موسسه به دلیل عدم رعایت استانداردها در این موسسات به موسسات دیگر مهمان شدند.

غلامعلی نادری در گفتگو با خبرگزاری مهر، افزود: دانشجویان این چهار موسسه آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی را به موسسات دیگر مهمان کردیم تا این چهار موسسه خود را به مرحله استاندارد برسانند. موضوع 14 موسسه آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی دیگر نیز به دلیل اینکه استانداردها را رعایت نکرده اند در کمیسیون ماده 9 مطرح است.

مدیرکل دفتر آموزش‌های آزاد وزارت علوم اضافه کرد: به این 14 موسسه آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی اخطار داده شده که اگر به این اخطارها گوش ندهند و خود را به استانداردهای لازم نرسانند ظرفیت پذیرش شان را برای مهرماه 90 صفر می‌کنیم.

وی از اعلام اسامی چهار موسسه ای که دانشجویان آنها در موسسات دیگر مهمان شده اند صرف نظر کرد و گفت: این موسسه‌ها در استان‌های اصفهان، قم، قزوین و سمنان قرار دارند.

نادری در بخش دیگری از این گفتگو از عدم دستیابی موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی به اهداف کمی برنامه چهارم توسعه خبر داد و گفت: طبق برنامه چهارم باید هر موسسه آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی در پایان برنامه چهارم 2 هزار دانشجو داشته باشند. اما با 291 موسسه ای که داریم به هر موسسه 700 دانشجو می رسد که این مخالف برنامه چهارم توسعه است.

کد خبر 132933

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز