همشهری آنلاین : مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم از ساماندهی امور فرهنگی دانشگاه های غیرانتفاعی و غیردولتی خبر داد و گفت: در حال حاضر 285 موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر جلیل دارا با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر با اخذ اطلاعات و آمار فرهنگی مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و معرفی یک کارشناس با آنان ارتباط برقرار کرده ایم.

وی افزود: با توجه به تاکید مبنی بر ساماندهی امور فرهنگی موسسات غیرانتفاعی، معاونت فرهنگی - اجتماعی وزرات علوم اقدام به تعیین نماینده استانی برای هر استان کرده که در آینده نشستی با حضور نمایندگان استانی موسسات برگزار خواهد شد.

دارا اظهار داشت: در گام بعدی این موسسات براساس جمعیت دانشجویی کمتر از هزار نفر ، بین هزار تا دو هزار نفر و بالای دو هزار نفر به 3 دسته تقسیم شده اند که در برنامه ریزی ها در نظر گرفته می شود.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم با اشاره به دغدغه وزیر علوم در خصوص پوشش فعالیت‌های علمی فرهنگی همه دانشگاه های کشور گفت: ما معتقدیم در حوزه دانشگاه های غیردولتی نیز باید ورود پیدا کنیم و با توجه به اینکه دانشگاه‌های غیردولتی نسبتا نهادهای خصوصی محسوب می‌شوند؛ خود را ملزم می‌دانیم که در این مورد کارهای قابل توجهی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی انجام دهیم.

دارا تاکید کرد: موسسات آموزش عالی غیردولتی موظف هستند به همان میزان که تسهیلاتی از طرف دولت و یا در قالب شهریه از دانشجویان دریافت می‌کنند، به همان اندازه در برنامه‌ریزی فرهنگی دانشگاه تلاش کنند.

وی اظهار داشت: قصد داریم در سال 90 استانداردی برای فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه های غیردولتی انجام دهیم. به کمک رابطین دانشگاه‌ها وضعیت موجود فرهنگی آنها شناسایی شد و دانشگاه‌هایی با میزان فعالیت کمتر باید خلا‌های فرهنگی موجود را رفع کنند.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم یادآور شد: دانشگاه های غیردولتی نیاز بیشتری به کار فرهنگی دارند و ما معتقدیم دانشجویان دانشگاه های غیردولتی با دانشگاه های دولتی از نظر فرهنگی هیچ تفاوتی ندارند و در واقع مخاطب ما در حوزه‌ فرهنگی یکی است. اما ممکن است به دلیل وجود یکسری شرایط خاص در دانشگاه های غیردولتی، توجه فرهنگی بیشتر و نظارت بیشتری نیاز باشد.

کد خبر 134086

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز