همشهری‌ورزشی: خبر قطعی انتقال بکام به آمریکا، واکنش‌های متفاوتی را برانگیخته است.

شاید از مهم‌ترین آنها بتوان به حرف‌های تای‌کوک، همبازی دوران نوجوانی‌اش اشاره کرد که انتقال او و حقوق بکام را «شرم‌آور» خوانده بود.

250 میلیون دلار برای پنج سال به عبارتی معادل هفته‌ای یک میلیون دلار خواهد بود. این رقم بیشتر زمانی خود را در قالب تبعیض نشان می‌دهد که بدانیم با توجه به قانون لیگ آمریکا (MLS) سقف درآمد تنها برای یک بازیکن در همه باشگاه‌ها رعایت نمی‌شود تا شاید این حرکت مقدمه‌ای برای آوردن دیگر بازیکنان بزرگ به آمریکا شود.

کوک درباره همبازی سابقش در یونایتد گفت: «آشکار است که چنین حقوقی برای او خوب است اما هر تیم سقفی دارد که حدودا 9/1 میلیون دلار برای لیستی 28 نفره است.»او درباره انتقال ستاره‌هایی چون پله، بست و بنکس که باعث مشکلات مالی در MLS در سال 1984 شد، می‌گوید: «همه در آمریکا سعی کردند به پای‌ستاره‌ها پول بریزند اما موفقیتی به دست نیامد. آنها سعی دارند دوباره چنین کاری انجام دهند اما دلایل‌شان اشتباه است.»

یک بازیکن متوسط در لیگ فوتبال آمریکا سالانه صدهزار دلار حقوق می‌گیرد.بسیاری از بازیکنان حقوق حداقل لیگ معادل 007/11دلار را دریافت می‌کنند. این به آن معناست که بکام در دو ساعت، بیش از این بازیکنان درآمد دارد. آلکو اسکندریان، بازیکن کنونی تورنتو اف.سی هم این اتفاق را «باورنکردنی» می‌داند.

ونگر:تصمیم بکام به خاطر تیم‌ملی است
اما واکنش‌های اروپایی به چنین اتفاقی متفاوت است. آرسن‌ونگر، سرمربی آرسنال اعتقاد دارد که اگر بکام از سوی مربیان تیم‌ملی انگلیس به اردو دعوت می‌شد، اروپا را به این زودی ترک نمی‌کرد: «مطمئنم که 90 درصد تصمیم او به خاطر تیم‌ملی است. مطمئنم اگر عضو تیم‌ملی بود، به آمریکا نمی‌رفت.

اصلا از اینکه او تجربه‌ای جدید را انتخاب کرد، متعجب نشدم. شاید یکی، دو سال پیش می‌شد روی آمدن او به لیگ‌برتر حساب کرد ولی حالا نه.»مرد فرانسوی آمادگی بدنی بکام در سن 31 سالگی را مشکل‌ساز نمی‌داند: «او توانایی بدنی بالایی دارد گرچه هرگز سرعت فوق‌العاده نداشته اما می‌تواند مدت زیادی بازی کند. برخی از بازیکنان در سن 30 سالگی به بالاترین سطح می‌رسند و 3 یا 4 سال بازی می‌کنند.»

ایکر کاسیاس، دروازه‌بان رئال هم به تمجید از هم‌تیمی‌اش پرداخت و گفت که او را به واسطه حرفه‌ای‌گری و تعهدش فراموش نخواهند کرد: «او یک بازیکن حرفه‌ای عالی بود که برای رئال مادرید همه کار انجام داد. با جدایی فیگو، زیدان و حالا بکام همه از تمام شدن دوره کهکشانی‌ها حرف می‌زنند. دیوید انقلابی در باشگاه به همراه خود داشت.

پیش از آمدن او به ما تا این حد توجه رسانه‌ای نمی‌شد اما چیزی که برای من اهمیت دارد، کار او برای تیم و حرفه‌ای‌گری‌اش است.»نکته جالب‌توجه؛ استقبال مردم آمریکا از آمدن او به MLS است. باشگاه تورنتو اف.سی اعلام کرد که تنها 24 ساعت پس از قطعی شدن انتقال بکام به ال.ای.گالکسی، 1036 بسته بلیت کل فصل فروخته است. یعنی هر سه دقیقه، یک بلیت کل فصل. باشگاه گالکسی هم در همان ساعات ابتدایی امضای قرارداد، بیش از
1000 بسته بلیت کل‌فصل فروخته بود.

کد خبر 13285

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز