دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به نایاب شدن انواع سکه در بازار، قیمت سکه‌ها را حبابی دانست و به مردم پیشنهاد کرد که به جای سکه، طلا خریداری کنند.

محمد کشتی آرای در گفتگو با مهر از نایاب شدن سکه‌ها در بازار خبرداد و در پاسخ به این سئوال که آیا حراج ها کمکی به وضعیت بازار سکه کرده است؟ گفت: سکه هایی که در بانک کارگشایی حراج می شود، وارد بازار نشده است، زیرا مردم عادی سکه‌های حراج شده را خریداری می‌کنند.

 رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر حراج سکه‌ها را برای بهبود وضعیت فعلی بازار سکه موثر ندانست و تصریح کرد: در حال حاضر قیمت سکه‌ها در بازار حبابی است.

 وی با اشاره به اینکه با وجود افزایش قیمت سکه ها، قیمت طلا در بازار داخلی طی سه هفته اخیر ثابت بوده و هر گرم آن  حدود 40 هزار تومان فروش رفته است، به مردم پیشنهاد کرد که به جای خرید سکه، طلا و شمش طلا خریداری کنند.

 کشتی آرای با تاکید بر اینکه به هیچ وجه نمی‌توان وضعیت بازار سکه را حتی برای یک ساعت دیگر پیش‌بینی کرد، اظهار داشت: افزایش حراج سکه ها بیش از میزان فعلی نیز منطقی نیست.

 وی با اشاره به اینکه قیمت سکه‌ها باز هم افزایش یافته است، نرخ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم را امروز در بازار 468 هزار تومان، سکه طرح جدید را 428 هزار و 500 تومان و نیم سکه را 216 هزار تومان اعلام کرد.

 رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر قیمت هر قطعه ربع سکه را امروز در بازار 146 هزار تومان، سکه گرمی را 58 هزار و 500 تومان و هر اونس طلای جهانی را با یک دلار کاهش نسبت به دیروز 1486 دلار اعلام کرد.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم دیروز یکشنبه در بازار 460 هزار تومان، طرح جدید 427 هزار تومان، نیم سکه 214 هزار تومان، ربع سکه 138 هزار تومان و سکه گرمی 55 هزار تومان بود.

کد خبر 132698
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز