معاون اجتماعی شهرداری تهران، جشنواره فیلم شهر را زمینه‌ای مناسب برای توجه هرچه بیشتر فیلمسازان به مسائل شهری دانست و استقبال گسترده هنرمندان از این دوره از جشنواره را نشان از اهمیت این رویداد فرهنگی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی چهارمین جشنواره فیلم شهر، دکتر سید محمدهادی ایازی به برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری اشاره کرد و افزود: یکی از دغدغه‌های دست‌اندرکاران شهرداری تهران به‌کارگیری فرهنگ و هنر برای توسعه شهر به معنای حقیقی است. معاون شهردار تهران ادامه داد: توسعه شهر در معنای حقیقی به افزایش کالبدی شهری محدود نمی‌شود و در این تعریف توسعه فضایل اخلاقی و دیانت در میان شهروندان به‌عنوان توسعه شهر در معنای حقیقی است.

معاون اجتماعی شهرداری تهران یادآور شد: هنر و به‌خصوص سینما، تاثیر بسزایی در توسعه اخلاق شهروندی در میان شهروندان دارد و باید از ظرفیت‌های سینما در این عرصه استفاده کرد.
به گفته ایازی، جشنواره چهارم فیلم شهر، زمینه مناسبی را برای پرداختن سینماگران و فیلمسازان سراسر کشور به مسائل شهری و به‌خصوص اخلاق شهروندی به‌وجود آورده است. استقبال خوب اهالی سینما از این دوره از جشنواره، نهادینه‌سازی‌ موضوع‌های اساسی با محوریت فرهنگ شهرنشینی و شهروندی در این رسانه را تقویت می‌کند. معاون شهردار تهران تصریح کرد: ارائه برنامه‌های فرهنگی هنری در قالب جشنواره‌های مختلف همچون جشنواره فیلم شهر موجب می‌شود، شهروندان آشنایی بیشتری با مسائل شهری پیدا کرده و به بسیاری از موضوع‌های شهری توجه بیشتری داشته باشند.

معاون اجتماعی شهرداری تهران، توضیح داد: با توجه به تجربه 3 دوره برگزاری جشنواره فیلم شهر انتظار می‌رود در این دوره چهارم نیز شاهد توسعه برنامه‌های فرهنگی هنری درباره مسائل شهری برای شهروندان باشیم. ایازی، اعتماد بین هنرمندان ومدیران شهری را رمز موفقیت جشنواره فیلم شهر دانست و یادآورشد: هنرمندان و فیلمسازان بسیاری در این دوره از جشنواره فیلم شهر مشارکت دارند که این نشان از اعتماد آنان به مدیریت شهری است. وی تاکید کرد: هنرمندان سرمایه بزرگ اجتماعی به شمار می‌روند که می‌توانند کمک شایانی به مدیران شهری در اداره هرچه بهتر شهر داشته باشند.
معاون اجتماعی شهرداری تهران، تاکید کرد: اعتماد میان مدیران و فیلمسازان موجب می‌شود، فیلم‌های شهری با نگاهی مثبت و در عین حال منتقدانه معضلات شهری را به چالش کشند و این امر درجلب مشارکت حداکثری مردم و مدیران شهری تاثیر بسزایی دارد.

کد خبر 132602

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز