شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۷
۰ نفر

شرکت صاحب وب‌سایت شبکه اجتماعی Renren قصد دارد این وب‌سایت را در آمریکا به قیمت 573.1 میلیون دلار برای عرضه عمومی به فروش گذارد.

chinese-social-network

به گزارش رویترز، شرکت Oak Pacific Interactive قصد دارد با این کار بازار بورس فن‌آوری‌های چینی را به چالش بکشد.

بازار فن‌آوری‌های آنلاین چین که از نظر تعداد کاربر در جهان اول است برای سرمایه گذاران خارجی به دلیل وجود محدودیت‌های دولتی تقریباً غیرقابل نفوذ است ولی بعضی از تحلیل‌گران از ایجاد یک حباب در این بازار خبر می‌دهد.

وب‌سایت Renren که نزدیک به 117 میلیون کاربر دارد شباهت بسیار زیادی به شبکه اجتماعی فیس‌بوک دارد و حتی دارای دکمه Like نیز است.

خبرهایی نیز در مورد تصمیم وب‌سایت شبکه اجتماعی چینی دیگری به نام Kaixin001 برای عرضه عمومی در بازارهای جهانی منتشر شده‌است.

با مسدود بودن دسترسی به فیس‌بوک و توییتر در چین؛ دومین اقتصاد بزرگ جهان شبکه‌های اجتماعی چینی با استقبال چشمگیر کاربران روبرو شده‌است و در حال حاضر نزدیک به 100 شبکه اجتماعی در چین فعالیت دارند.

بعد از عرضه عمومی Renren قرار است این سایت در بازار بورس نیویورک با نام اختصاری RENN عرضه شود. مسئولین این عرضه موسسه مورگان استنلی، موسسه اوراق بهادار دویچه بانک و موسسه مالی کردیت سوئیس است.

گفتنی‌است این وب‌سایت در گزارش عرضه عمومی خود اعلام کرده تا پایان مارچ 2011 حدود 117 میلیون کاربر در این سایت عضو بوده‌اند و درآمدش در سال 2010 نزدیک به 76.5 میلیون دلار تخمین زده شده‌است.

کد خبر 132484

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز