چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۳
۰ نفر

گروه‌بین‌الملل: جنجال جهانی که انتشار فیلم چگونگی غیب شدن خودکاری تشریفاتی و گران‌قیمت در دیدار روسای جمهور چک و شیلی ایجاد کرد، دفتر واتسلاو کلاوس رئیس‌جمهور چک را به واکنش واداشت.

دیدار رئیس جمهورها چک و شیلی

 روز گذشته تلویزیون چک هم فیلم منتشر شده از این دیدار را با تمام جزئیات نشان داد. این فیلم نشان می‌دهد کلاوس که پشت میز و در کنار میزبانش یعنی رئیس‌جمهور شیلی نشسته‌است، ابتدا جعبه‌ حاوی خودکار گران‌قیمت را باز می‌کند و درحالی‌که سباستین پینرا مشغول پاسخ دادن به خبرنگاران است، او خودکار را از داخل جعبه برمی‌دارد و بعد از برانداز کردنش، دو دستش را به همراه خودکار زیر میز می‌برد. چند ثانیه بعد دو دست آقای رئیس‌جمهور درحالی روی میز ظاهر می‌شود که خالی است و خودکاری در آن دیده نمی‌شود. دیروز سخنگوی کلاوس اعلام کرد که این خودکار یک خودکار معمولی با آرم دولت شیلی بوده که روسای جمهور و اعضای هیات‌های همراه آنها در جریان دیدارهای رسمی از این کشور دریافت می‌کنند.

ساعتی بعد خود کلاوس هم در واکنشی گفت که آنچه او برداشته یک خودکار معمولی و هدیه بوده‌است اما توضیح نداد که چطور این هدیه را به‌صورت پنهانی در جیبش گذاشته‌است. کلاوس گفت که اخیرا خودکاری را در نشست ناتو و دفترچه‌ای را هم از پارلمان لتونی برداشته‌است. اما مردم جمهوری چک موضوع را به راحتی که رئیس‌جمهورشان توصیف کرده، نمی‌دانند. آنها در اینترنت و در گفت‌وگو با رادیو تلویزیون و مطبوعات از این اقدام رئیس‌جمهور ابراز شگفتی و ناراحتی کرده‌اند. جنبشی اینترنتی هم در میان جوانان به‌راه افتاده و قرار است به‌نشانه اعتراض در تاریخی مشخص هزاران خودکار به دفتر رئیس‌جمهور ارسال شود.

کد خبر 132325

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز