رئیس‌کل بانک مرکزی گفت:

طرح حذف صفرهای پول ملی هیچ تاثیری روی کاهش یا افزایش قیمت‌ها ندارد، به‌دلیل اینکه اگر به‌طور مثال الان هزار تومان بابت خرید کالایی پرداخت کنیم، با حذف صفرها از پول ملی باز هم همان کالا را با یک ریال خریداری خواهیم کرد.

محمود بهمنی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت درباره زمان اجرای طرح حذف صفرهای پول ملی، گفت: این طرح باید در دولت مطرح شود و بعد از آن در بانک مرکزی به‌عنوان مجری طرح، کار کارشناسی دقیقی روی آن صورت گیرد. باید شرایط و زمان کار بررسی شده و این طرح در پروسه‌ای که هیچ تاثیر منفی روی اقتصاد کشور نگذارد و همه از آن آگاهی پیدا کنند، اجرا شود.

وی افزود: البته کار کارشناسی و علمی درخصوص حذف صفرهای پول ملی در بانک مرکزی انجام شده است. وی خاطرنشان کرد: البته اجرای این طرح نیازمند آگاهی آحاد مختلف جامعه است و می‌توانیم با بررسی‌های کارشناسی، با لحاظ تغییراتی در این طرح به مرور آن را در جامعه اجرایی کنیم. او گفت: بانک مرکزی هم نرخ سود بانکی را - که بعضاً 26 یا 28 درصد بود - بین 14 تا 17درصد اعلام کرد.
بهمنی تصریح کرد: هدف از کاهش نرخ سود بانکی، کمک به تولید و صنعت است تا با کاهش قیمت تمام‌شده تولید، بتوانیم واردات به کشور را نیز مدیریت و کنترل کنیم.

کد خبر 132215

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز