سه‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۴
۰ نفر

گروه حوادث: مرد افغان که در جریان سرقتی خونین، 2 زن را در اصفهان به قتل رسانده بود، با حضور در محل جنایت به بازسازی صحنه قتل‌ها پرداخت. پلیس احتمال می‌دهد این مرد در جریان جنایت دیگری که مدتی قبل رخ داد نیز نقش داشته باشد.

متهم

ساعت 5:30 بعد از ظهر دوشنبه گذشته، وقتی الگانس‌های پلیس به منطقه رهنان اصفهان رسیدند، با جمعیت زیادی از مردم منطقه روبه‌رو شدند که برای دیدن قاتل افغان، خود را به محله برزان رسانده بودند. همه آنها می‌دانستند که چند روز قبل در یکی از خانه‌های این منطقه جنایت هولناکی رخ داده که عامل آن، همین مرد افغان بوده و حالا به آنجا آمده بودند تا شاهد بازسازی صحنه جنایات توسط این مرد باشند. بعد از توقف الگانس‌ها در مقابل خانه‌ای ویلایی، ماموران، تبهکار افغان را که از دیدن جمعیت به‌شدت ترسیده بود، از خودرو خارج کرده و در میان تدابیر شدید امنیتی به داخل خانه بردند؛ خانه‌ای که برای مرد جوان کاملا آشنا بود و برای او آخر خط به شمار می‌رفت.

جنایت خونین

شامگاه 9 فروردین امسال بود که ماموران کلانتری 25 اصفهان در جریان جنایتی خونین در خانه‌ای در منطقه رهنان قرار گرفته و راهی آنجا شدند.قربانیان بی‌گناه این جنایت، زنی 85 ساله و عروس 53 ساله‌اش بودند که با اصابت ضربات جسمی سخت به قتل رسیده و عامل یا عاملان جنایت، بعد از سرقت طلاها و پول‌های آنها متواری شده بودند.از همان زمان، تحقیقات برای شناسایی سارق جنایتکار آغاز شد و ماموران با توجه به شواهدی که در محل جنایت بود، به این نتیجه رسیدند که عامل جنایت، یک نفر بوده است.

چند روز بعد، ماموران متوجه شدند در همسایگی قربانیان، مردی افغان زندگی می‌کرده که بعد از جنایت، به طرز مرموزی ناپدید شده است. آنها وقتی فهمیدند که این مرد به مواد‌مخدر اعتیاد دارد، وی را به‌عنوان نخستین مظنون جنایت تحت تعقیب قرار دادند و در ادامه بررسی‌ها دریافتند که او به شهرهای اطراف تهران گریخته است. به این ترتیب، جست‌وجو برای دستگیری قاتل افغان به خارج از اصفهان کشیده شد و شامگاه شنبه گذشته، ماموران موفق شدند این مرد را که قصد داشت با کمک بستگانش، از طریق مرزهای شرقی کشور از ایران فرار کند، دستگیر کردند.

او در بازجویی‌ها به کارآگاهان پلیس گفت: زمانی که برای سرقت وارد خانه قربانیان شده بودم، ناگهان یکی از آنها از خواب بیدار شد و من هم از ترس شناسایی شدن ابتدا وی و سپس دیگری را به قتل رساندم. با این اعترافات بود که مرد جنایتکار بعد از ظهر دوشنبه گذشته به محل جنایت انتقال داده شد تا در حضور قاضی دهقان، بازپرس جنایی اصفهان و ماموران پلیس به بازسازی صحنه قتل‌ها بپردازد.

احتمال قتل سوم

سرهنگ حسین‌زاده، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان، با بیان این خبر به همشهری گفت: مرد افغان که فیض‌الله نام دارد، درحالی‌که از جنایت به‌شدت نادم و پشیمان بود و با دیدن مردم ترسیده بود، بعد از ورود به خانه قربانیان توضیح داد که چگونه به قصد سرقت وارد آنجا شده و سپس زن 85 ساله و عروس او را به قتل رسانده است. وی ادامه داد: بازسازی قتل‌ها حدود1.5 ساعت طول کشید و این در حالی بود که مردم زیادی با حضور در آنجا از دستگاه قضایی می‌خواستند که مرد جنایتکار خیلی زود محاکمه شود و به سزای عمل خود برسد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به بررسی احتمال ارتکاب یک قتل دیگر در پرونده متهم افغان، تصریح کرد: مدتی قبل در یکی از مناطق اصفهان مردی به قتل رسید که در آن زمان نیز فیض‌الله- متهم - به‌عنوان مظنون دستگیر و بعد از مدتی آزاد شده بود. به همین دلیل احتمال دارد که آن جنایت نیز از سوی وی صورت گرفته باشد و بر این اساس، تحقیقات از او ادامه دارد.

کد خبر 132183

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز