دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۵
۰ نفر

گروه حوادث: تحقیقات پلیس برای کشف راز دردناک‌ترین جنایت زمستان سال گذشته به بیمارستان‌ها کشیده شد. در جریان این جنایت، 2 کودک خردسال به طرز دلخراشی به قتل رسیده و اجسادشان در پارکی در پایتخت رها شده بود.

کودکان قربانی

شامگاه 8 اسفندماه گذشته، 2‌سرباز جوان زمانی که به سمت خوابگاهشان درحال حرکت بودند، از لابه‌لای درختان و شمشادهای بوستانی زیر پل بعثت تهران عبور می‌کردند که متوجه شدند دو کودک در آن هوای سرد روی چمن‌ها خوابیده‌اند. مردان جوان وقتی به کودکان نزدیک شدند، صحنه دلخراشی را دیدند. هر دو کودک به طرز فجیعی به قتل رسیده بودند و اجسادشان روی چمن‌ها رها شده بود.
با گزارش ماجرا به پلیس 110، ماموران کلانتری 150 بی‌سیم و به‌دنبال آنها کارآگاهان و بازپرس جنایی پایتخت نیز در محل حادثه حضور یافتند.

تحقیقات اولیه نشان می‌داد که قربانیان حادثه یک پسر بچه 4‌ساله و دختربچه‌ای 6 ماهه هستند که با ضربات چاقو به قتل رسیده‌اند و تنها چند ساعت از مرگ آنها می‌گذرد. هنگام پیدا شدن اجساد قربانیان، پسر 4‌ساله شلوار و کاپشن آبی‌رنگ لی و پیراهن سفید و کلاه قهوه‌ای و دختر 6‌ماهه نیز لباس زرد و شلوار آبی آسمانی بافتنی به تن داشتند و از همان زمان تحقیقات برای کشف راز این جنایت هولناک آغاز شد اما به‌رغم بررسی‌های گسترده و چاپ عکس قربانیان در روزنامه‌ها، هیچ سرنخی از والدین آنها به دست نیامد.

کارآگاهان برای حل این معمای جنایی، به بررسی پرونده کودکان گمشده نیز پرداختند، چرا که احتمال داشت والدین یا اقوام آنها موضوع گم شدن بچه‌ها را به پلیس اطلاع داده باشند. در جریان این بررسی‌ها، ماموران متوجه شدند که 2‌کودک خردسال در یکی از شهرهای غربی کشور ناپدید شده‌اند که احتمال دارد اجساد پیدا شده، متعلق به آنها باشد. بنابراین راهی شهر غربی شدند اما وقتی به آنجا رسیدند که آن‌دو کودک خردسال پیدا شده و در کنار خانواده‌شان به سر می‌بردند.

درحالی‌که کارآگاهان در این مرحله از تحقیقات به بن‌بست رسیده بودند، تصمیم گرفتند جست‌وجوهای خود را در شهرهای دیگر ادامه دهند. از آنجا که به‌رغم منتشر شدن عکس قربانیان در روزنامه‌ها، هیچ ردی از اقوامشان به دست نیامده بود، این احتمال داشت که آنها ساکن شهرهای محروم و دورافتاده باشند. به همین دلیل جست‌وجوها به ترمینال‌های مسافربری هم کشیده شد اما باز هم سرنخی به‌دست نیامد. درحالی‌که بیش 40 روز از مرگ غم‌انگیز این دو کودک می‌گذرد، کارآگاهان بر آن شده‌اند تا با بررسی اثر پا یا همان کف نگاری که هنگام تولد نوزدان در بیمارستان انجام می‌شود، هویت کودک 6 ماهه را شناسایی و این معمای جنایی را به سرانجام برسانند.

با این حال سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران‌بزرگ، با درخواست چاپ دوباره عکس این دو کودک در روزنامه‌ها از کسانی که آنها یا والدینشان را می‌شناسند خواست اطلاعات خود را از طریق شماره تماس‌های 51055510 یا 51055429 در اختیار پلیس آگاهی تهران قراردهند.

کد خبر 132069

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز