دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۷:۰۰
۰ نفر

«350 نفر بودیم که در کوه‌های میرعلی آموزش دیدیم. نوجوانان طعمه‌های اصلی طالبان و القاعده هستند. نمی‌دانستم چه کسانی را می‌کشم»؛ اینها بخش‌هایی از سخنان یک عامل انتحاری 14ساله است که به‌دست پلیس پاکستان بازداشت شده است.

پاکستان -  نوجوان عامل انتحاری


به گزارش خبرگزاری مهر، این نوجوان 14ساله هفته گذشته در یک عملیات انتحاری کمربند انفجاری‌اش منفجر نشد و نتوانست عملیات محول‌شده به ‌خود را انجام دهد، اما رفتار مشکوکش موجب شک پلیس پاکستان و تیراندازی به سمت وی و در نهایت بازداشتش شد.

این نوجوان قرار بود که به همراه 2عامل انتحاری دیگر در انفجار هفته گذشته مرکز صوفیان پاکستان که 44کشته بر جا گذاشت، انفجار بخش دیگری از این مرکز را بر عهده داشته باشد اما کمربند انفجاری‌ او منفجر نشد و در نتیجه به چنگ پلیس پاکستان افتاد.
این نوجوان که ابتدا «فدا حسن» نامیده شد «عمر» نام دارد و داستان زندگی خود را اینگونه بیان می‌کند که به همراه 350 نوجوان هم‌سن‌وسال خود در مناطق قبیله‌نشین نزدیک به مرز افغانستان از سوی شبه‌نظامیان، دوره دیده و قرار بوده هفته گذشته سومین انفجار انتحاری را در مرکز صوفیان پاکستان انجام دهد.

عمر که بازوی چپش به‌دلیل اصابت گلوله پلیس پاکستان مجروح شده در سخنانی می‌گوید: نمی‌دانستم قرار است مسلمانان را بکشم و اکنون امیدوارم که خداوند و همچنین خانواده‌های قربانیان حادثه هفته گذشته مرا ببخشند.

وی در مورد نحوه آموزش خود می‌گوید: به همراه چند نوجوان دیگر به‌مدت 2هفته در کوه‌های منطقه میرعلی که هنوز تحت کنترل شبه‌نظامیان است آموزش دیدم. مربیان ما می‌گفتند که قرار است به جنگ افراد غیرمسلمان برویم و این عاملی بود که ما با جدیت بیشتری آموزش‌ها را پشت سر می‌گذاشتیم.

براساس گزارش پلیس پاکستان، علاوه بر این نوجوان، زنان جوان و دختران کم‌سن‌و‌سال نیز از دیگر گروه‌هایی هستند که طالبان و القاعده برای جذب آنها سرمایه‌گذاری کرده‌اند. بر همین اساس طالبان و القاعده در مناطق صعب‌العبور و قبیله‌نشین پاکستان و شمال شرقی افغانستان گروه‌هایی از عاملان انتحاری را تشکیل داده‌اند. این عاملان انتحاری که عمدتا زن هستند در پاکستان و افغانستان حملات خود را انجام می‌دهند.

وجود این گروه‌های انتحاری زن توسط یک دختر 12‌ساله پاکستانی نیز تأیید شده است.
«مینا گل» دختر 12ساله پاکستانی اعلام کرده که وی به‌عنوان یک بمب انسانی مورد آزمایش قرار گرفته است. او توسط پلیس پاکستان در منطقه موندا در شمال غرب پاکستان دستگیر شد.

این دختر پاکستانی در تشریح روند آموزش برای انجام حملات انتحاری گفت: عاملان انتحاری برای انجام این حمله مرگبار در گروه‌های کوچکی در مرز دوکشور آموزش می‌بینند و با مراسمی به انجام ماموریتشان اعزام می‌شوند. به این افراد گفته می‌شود خدا به شما پاداش خواهد داد و شما را در بهشت قرار می‌دهد.

کد خبر 132016

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز