گروه سیاسی: وزیر امور خارجه ایران از اقدام اخیر دولت عراق در قبال پایگاه منافقان در این کشور تقدیر کرد.

علی‌اکبر صالحی که در نشست مطبوعاتی مشترک با لوئیس المگرو، همتای اروگوئه‌ای‌اش سخن می‌گفت، در مورد سفر وزیر دفاع آمریکا به عراق و مسائل انجام شده پس از آن در مورد منافقین و حضور آنان در عراق، گفت: در قانون اساسی عراق و آخرین تصمیمات مسئولان قوه قضاییه این کشور آمده است که حضور هر گروه تروریستی در خاک عراق که از آن خاک به‌عنوان سکوی پرتابی برای حرکت علیه کشورهای همسایه عراق استفاده کنند ممنوع است. این اقدام دولت عراق که از سوی ما قابل تقدیر است اقدامی در جهت عملیاتی کردن قانون اساسی و تصمیمات قضایی آنهاست.

کارخانه سانتریفیوژ در کرج

وی در مورد اینکه گروهک تروریستی منافقین اعلام کرده است کارخانه هسته‌ای نزدیک تهران وجود دارد نیز، گفت: من از این موضوع تعجب می‌کنم زیرا این کشف جدیدی نیست و مانند این است که چیزهایی که قبلا بارها گفته شده را دوباره تکرار کنند. ما سانتریفیوژ می‌سازیم و در بخش‌های مختلف کشور ساخت قطعات آن در حال انجام است. کارخانه‌ای هم در کرج داریم که قبلا هم خبرنگاران از آن بازدید کرده بودند که امر محرمانه‌ای نیست. ضمن اینکه باید گفت دیگر اطلاعات این گروهک تروریستی تهی شده است. وضعیت منافقین به‌گونه‌ای است که امروز شاهدیم در عراق چه اتفاقی رخ داد.

کویت، فراموش کرده است

صالحی به طرح اتهاماتی علیه ایران از سوی کشورهای منطقه اشاره کرده و گفت: ادعای جاسوسی ایران در کویت حدود یکسال و نیم پیش مطرح شد و دولت ایران رسما آن را نفی کرده بود. ما اعلام کردیم اگر هدف و نیت ما آسیب رساندن به کویت بود آن زمانی که صدام به کویت حمله کرد و کویت در آسیب‌پذیرترین شرایط خود قرار داشت این کار را می‌کردیم؛ با وجود اینکه کویت در حمله صدام به ایران به صدامیان کمک کرده بود اما وقتی که صدام به کویت حمله کرد ما بزرگوارانه درهای برادری ایران را به روی مردم و دولتمردان کویت باز کردیم و آنها را امان دادیم.

کد خبر 131880

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز