گروه شهری: شاخص کیفیت هوای تهران در اسفند ماه سال‌89 نسبت به‌مدت مشابه 2سال گذشته در شرایط نامطلوب‌تری قرار داشت.

به گزارش همشهری، در هیچ‌یک از روزهای اسفند ماه سال 89 وضعیت هوای پاک در تهران مشاهده نشد، درصورتی که 4 روز از اسفند ماه 2 سال‌ گذشته وضعیت هوای پایتخت در شرایط پاک قرار داشت. براساس بررسی به عمل آمده از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، پایتخت طی 9 روز از اسفند ماه سال 89 شاهد هوای ناسالم بود، درحالی‌که این وضعیت در اسفندماه سال‌های 88 و 87 به‌ترتیب 5 و 2 روز بوده است.

همچنین هوای تهران 20 روز از اسفند ماه سال‌های 89 و 88 در وضعیت سالم قرار داشت، درصورتی که در 24 روز از ماه پایانی سال 87 هوا سالم بود و در نتیجه شاخص کیفیت هوای پایتخت در سال 89 به‌دلیل تعداد بیشتر روزهای آلوده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در وضعیت نامطلوب‌تری قرار داشت. به‌ترتیب مناطق 10 با 26 و 7 با 22 روز هوای ناسالم، آلوده‌ترین هوا و مناطق 9 و 11 با 27 روز هوای سالم، پاک‌‌ترین هوا را در بین مناطق 22 گانه تهران در اسفند ماه سال 89 داشتند.

به موجب گزارش روزانه‌ ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، هوای تهران طی 15 روز نخست سال جدید در شرایط سالم قرار داشت که در مقایسه با 6 روز هوای ناسالم روزهای پایانی سال گذشته، نشان‌دهنده تاثیر ترافیک بر تشدید آلودگی هوای پایتخت است. در حال حاضر 18‌ایستگاه سنجش آلودگی هوا توسط شرکت کنترل کیفیت هوای تهران فعالند و میزان انواع آلاینده‌‌های موجود در هوای مناطق مختلف پایتخت را به‌صورت مستمر مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

کد خبر 131865

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز