رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر عدم همکاری ارگان‌های مسئول در امر ساماندهی بی خانمان‌ها و متکدیان، گفت: اگر شهرداری به تنهایی آستین بالا نمی‌زد، به مانند سال‌های گذشته همکاری‌نکردن ارگان‌ها موجب می شد تا همچنان شاهد ساماندهی نشدن بی‌خانمان‌ها و متکدیان باشیم.

به گزارش سما، مهدی چمران در بازدید از گرمخانه‌های شهرداری تهران که معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری و همچنین رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران نیز حضور داشتند، تصریح کرد:  شهرداری توانسته افراد بی خانمان و کارتن خواب را در هوای سرد زمستانی جمع آوری کند و شب‌ها جای گرم و محل استراحت به آنها دهد و به نیازهای بهداشتی این افراد نیز تا حدودی پاسخ بدهد.

وی با اشاره به تلاش شورای دوم شهر تهران به ویژه کمیسیون اجتماعی در احیاء مصوبه شورای عالی اداری سال 78 و فراهم‌سازی زمینه همکاری 9 ارگان مسئول در امر ساماندهی بی خانمان‌ها و متکدیان، گفت: در طول 3 سال گذشته آقای خادم تلاش کردند این ارگانها شامل کمیته امداد، نیروی انتظامی، دادستانی، وزارت کار، وزارت بهداشت، بهزیستی و... را دور هم جمع کند ولی آنها حرف از کمبود اعتبار زده و می گویند نمی توانند در این زمینه هزینه کنند.

وی در ادامه این بازدید، با حضور در جمع بی‌خانمان‌های حاضر در هر یک از گرمخانه‌های شهرداری تهران به پای درددل‌ها و دل مشغولی‌های این افراد آسیب دیده اجتماعی نشست و در پاسخ به 90 درصد از خواسته‌های این افراد که تامین شغل و کار بود، گفت:  گرمخانه برای خوابیدن در شب ایجاد شده است و برخلاف تصور بی‌خانمان‌ها قرار نیست کار و شغلی برای آنها فراهم سازد زیرا این امر در حد وظایف شورا  و  شهرداری  نیست.

کد خبر 13142

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز