گروه شهری: شهردار تهران دومین اجلاس شهرداران آسیایی را که در شهر استانبول ترکیه برگزار شده بود، موفق ارزیابی کرد.

محمد باقر قالیباف در این باره گفت: حضور فعال کشورهای مختلف قاره کهن در این اجلاس نشان داد که مجمع شهرداران آسیایی توانسته در این مدت جایگاه خود را در میان کشورها تثبیت کند. وی اظهار داشت: این اجلاس از نظر شکل برگزاری و هماهنگی‌های آن و همچنین محتوای جلسات و پنل‌هایی که در آن تشکیل شد، کاملا مناسب و خوب بود و شهرداری استانبول و کشور ترکیه در این زمینه هماهنگی‌های خوبی انجام داده بودند.

قالیباف خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری اجلاس در بخش اروپانشین ترکیه، برخی کشورهای اروپایی نیز در این اجلاس حضور فعالی داشتند. در مجموع همه از نظر انضباط و هماهنگی و همچنین در بعد محتوا از برگزاری این اجلاس ابراز رضایت داشتند.شهردار تهران با توجه به نوپایی مجمع شهرداران آسیایی، تصویب اساسنامه این مجمع را مهم‌ترین دستاورد اجلاس استانبول دانست و افزود: به‌دنبال تصویب اساسنامه، اعضای کمیته‌های مختلف با رای اعضا مشخص شدند و 21شهری که باید در شورای اداری و ریاست این مجمع شکل می‌گرفت، تعیین شد که شهر شیراز نیز علاوه بر تهران به این مجمع افزوده شد.

قالیباف خاطرنشان کرد: با رایی که اعضا در این اجلاس دادند باقی ماندن دبیرخانه در تهران به تصویب رسید. وی افزود: در پنل دیگر، همکاری‌های بین شهری مطرح شد که در این زمینه هم این روند، گسترش چشمگیری داشته است. قالیباف حضور کشورهای مختلف در این اجلاس را قابل توجه دانست و گفت: با توجه به وسعت قاره آسیا و پراکندگی‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، قومی و دینی نحوه حضور کشورهای مختلف بسیار قابل توجه بود و علاوه بر حضور خوب کشورهای عربی و اسلامی، کشورهای حوزه آسیای میانه و منطقه جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه هم حضور چشمگیری داشتند.

کد خبر 131419

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز