همشهری آنلاین: رئیس کل بانک مرکزی گفت: سال 90صندوق های قرض الحسنه و صرافی ها ساماندهی می شوند و نرخ سود و تسهیلات بانکی به طور یقین کاهش خواهد یافت تا بتوانیم از این طریق مساعدت بیشتری به واحدهای تولیدی داشته باشیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود بهمنی اظهار داشت: در سال 90 طرح تحول سیستم بانکی را خواهیم داشت و صندوق های قرض الحسنه و صرافی ها ساماندهی می شوند.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: به نظر من در سال 89 با توجه به تمام محدودیت ها و تحریم هایی که داشتیم، در حوزه های مختلف بسیار خوب عمل شد. به طور مثال20 درصد منابعی که به حساب صندوق ذخیره ارزی واریز می شد و می توانستیم با آن مبلغ، کل پروژه های نیمه کاره و طرح ها را به اتمام برسانیم، به دلیل این که حساب صندوق توسعه بلوکه شده بود، این مبلغ را نداشتیم اما خوشبختانه این طرح ها به طریق مختلف پیش رفت و کارها به پایان رسید.

بهمنی افزود: امیدوار هستیم با افزایش این منابعی که ایجاد می شود و منابع جدیدی که در سال آینده از صندوق توسعه ملی خواهیم داشت، این 20 درصد که چیزی حدود 28 تا 30 میلیارد دلار است، به کمک بودجه بیاید و بتوانیم طرح های نیمه کاره، سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و بسیاری از نیازهای کشور را با آن تامین کنیم.

وی در ادامه به طرح ها در حوزه بانکی برای سال 90 اشاره کرد و گفت: در سال 90 طرح تحول سیستم بانکی را خواهیم داشت. در طرح ساماندهی موسسات اعتباری که امسال اجرایی شد به نتیجه بسیار مطلوبی رسیدیم، 1700 تعاونی ساماندهی شد و تعاونی های آزاد هم به طور کامل جمع شد و افرادی متولی شدند و قرار بر این شد که اینها را تحت پوشش قرار دهند تا جای هیچ گونه نگرانی برای سپرده گذاران وجود نداشته باشد.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: سال 90 و در مرحله بعد، صندوق های قرض الحسنه و صرافی ها ساماندهی می شوند و نرخ سود و تسهیلات بانکی به طور یقین کاهش خواهد یافت تا بتوانیم از این طریق مساعدت بیشتری به واحدهای تولیدی داشته باشیم.

کد خبر 131030
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز