جمعه ۲۳ تیر ۱۳۸۵ - ۱۳:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که اغلب آمریکائیان به برچسب مواد غذایی نگاه می‌کنند اما این کار آنها را از خوردن چیزهایی که می‌خواهند باز نمی‌دارد.

80 درصد افرادی که در نظرسنجی مشترک آسوشیتدپرس و آژانس ایپسوس شرکت کرده بودند گفتند به برچسب مواد غذایی از لحاظ مواردی مثل میزان چربی و کالری و قند دقت می کنند اما 44  درصد آنها پذیرفتند که حتی هنگامی که ترکیبات ماده غذایی برایشان مناسب نیست باز هم آن را می‌خرند.

اما در این صورت چرا اصولا افراد زحمت نگاه کردن به برچسب‌ها را به خود می‌دهند؟  یک زن 39 ساله  ساکن مریزویل واشینگتن در این باره می‌گوید:" نمی‌دانم شاید به جبر عادت. چون می‌خواهم بدانم  چه چیزی می‌خورم. مسئله تصمیم گیری برای خرید نیست، بیشتر کنجکاوی مطرح است."

این نظرسنجی نشان داد که زنان با دقت بیبشتری از مردان برچسب‌ها نگاه می‌کنند و همچنین اهمیت بیشتری به ارزش تغذیه‌‌ای غذاها  می‌دهند.جوانترها بیشتر به میزان کالری غذاها نگاه می‌کردند  ولی با احتمال بیشتری غذاهای نامناسب برای سلامتی‌شان را حتی پس از وارسی برچسب آن می‌خریدند.

یک زن 45 ساله عقیده‌ای را بیان می‌کند که شاید بسیاری دیگر از آمریکائی‌ها هم داشته باشند. او می‌گوید:" نگاه کردن به برچسب‌ها کار خوبی است، اما آخر کار شما هنوز بیش از آنچه باید، غذا می‌خورید و کمتر از آنچه باید، ورزش می‌کنید" دو سوم آمریکائی‌ها اضافه وزن دارند.

کد خبر 1310

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز