گروه اقتصادی: سرانجام پس از ماه‌ها اعلام آمار و ارقام مربوط به اشتغال‌زایی از سوی مسئولان دولتی، رئیس مجلس شورای اسلامی به این آمار واکنش نشان داد و خواستار راستی‌آزمایی در این زمینه شد.

به گزارش همشهری، در ماه‌های اخیر و درحالی‌که مرکز آمار به‌عنوان مرجع اصلی اعلام نرخ بیکاری و اشتغال‌زایی در این زمینه موضع سکوت در پیش‌ گرفته، مسئولان دولتی به‌ویژه وزیر کار از کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال به میزان1.8 میلیون خبر می‌‌دهد؛ آماری که هنوز به تایید مرکز آمار نرسیده و محافل کارشناسی و اقتصادی هم نسبت به آن تردید دارند.

در تازه‌ترین واکنش به این موضوع، علی لاریجانی در صحن علنی مجلس و در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مجلس، خواستار راستی‌آزمایی در این زمینه شد. لاریجانی از کمیسیون اجتماعی مجلس خواست موضوع را بررسی کرده و در این زمینه گزارشی تهیه کند.

نورالله حیدری، نماینده اردل و فارسان  در قالب تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس اعلام کرد: بررسی آمارهای واقعی اشتغال، نحوه طرح‌های انتقال آب بین حوزه‌ای و شفاف‌کردن درآمدهای نفتی و مصارف آن از مسائلی است که باید بررسی شده و مشکلات آن رفع شود. در مبحث ایجاد اشتغال پایدار و حتی غیرپایدار با همه ارادتی که به دولت دارم، اما درفاصله یکی دو سال اخیر در اشتغال پایدار تغییر محسوسی ملاحظه نکردیم.

اشتغال100هزار نفر از کارجویان ثبت‌نامی

اما در شرایطی که بازار اعلام آمار مربوط به اشتغال داغ است، وزیر تعاون اعلام کرد که 100هزار نفر از کارجویان ثبت‌نام شده در سامانه این وزارتخانه شاغل شده‌اند. محمد عباسی به مهر گفت: آمار کلی ثبت‌نامی‌ها به 600 هزار نفر و پالایش شده‌ها نیز به 450هزار نفر رسیده است.

کد خبر 130481

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز