گروه اقتصادی: وزیر کار این‌روزها علاوه بر اینکه باید زمینه‌های ایجاد 2.5 میلیون شغل وعده داده شده برای سال 90 را مهیا کند، باید رقم مربوط به اشتغال سال گذشته را نیز ثابت کند.

به گزارش همشهری، عبدالرضا شیخ‌الاسلامی در اظهارات مختلف اعلام کرده که در سال گذشته در حدود1.6  میلیون شغل ایجاد شده است؛ رقمی که از سوی کارشناسان، محافل اقتصادی و نمایندگان مجلس با تردید مواجه شده و حتی مرکز آمار به‌عنوان یکی از 2 مرجع اصلی هنوز صحت این رقم را تایید نکرده است. در این راستا حتی برخی مقامات ارشد دولتی درخواست راستی‌آزمایی ادعای وزیر کار را کردند. ظاهرا این راستی‌آزمایی انجام شده؛ به‌گونه‌ای که شیخ‌الاسلامی نتیجه آن را اعلام و تاکید کرد که این راستی آزمایی صحت ارقام اشتغال سال 89 را تایید کرده است.

وی بدون اشاره به اینکه این راستی آزمایی از سوی چه‌نهادی صورت گرفته و وزارت کار چه نقشی در آن داشته، گفت: طبق گزارش استانداران و همچنین گزارش گروه‌های راستی‌آزمایی، یک‌میلیون و 600 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است. وزیر کار با اعلام اینکه در دوره‌های گذشته بالاترین رقم ایجاد اشتغال 300هزار فرصت شغلی بود و حتی با اجرای طرح بنگاه‌های زودبازده 950هزار فرصت شغلی ایجاد شده است، تصریح کرد: این در حالی است که از منابع بانکی کمترین بهره‌گیری را داشته‌ایم.

کد خبر 132735

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز