چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۵ - ۱۸:۲۵
۰ نفر

گروه شهری: منتخبان سومین دوره شورای اسلامی شهر تهران بر همبستگی و تفاهم هرچه بیشتر برای پیشبرد برنامه‌های شهری و بهبود اداره پایتخت تأکید کردند.

مهدی چمران رئیس فعلی و منتخب سومین دوره شورای شهرتهران،‌ با اشاره به نشست اخیر منتخبان این دوره  شورای شهر گفت: ‌در این جلسه، گزارش مختصری از عملکرد شورای دوم به منتخبان‌ دوره سوم ارائه شد و برنامه‌ریزی علمی و حضور ثمر‌بخش درمیان مردم که  همواره جزو اصول کاری‌ شورای دوم بوده،  مورد تأکید قرار گرفت.

مهدی چمران افزود:  اعضای شورای شهر همچون اعضای یک خانواده  هستند و همواره بر تفاهم و همبستگی تأکید دارند.

وی با بیان اینکه بحث آماده‌سازی منتخبان دوره سوم شورا از مباحث مطرح‌شده در نشست روز سه‌شنبه بود،‌  با اشاره به صحبت‌ها و نظرات اعضای دوره سوم شورای شهر گفت: ‌ اعضای جدید شورا، ‌خواهان بررسی برنامه‌های گذشته شورا  بودند.

چمران با تاکید بر این نکته که دیدار منتخبان دوره سوم شورای اسلامی شهر تهران به طور منظم برگزار خواهد شد گفت : تداوم  این دیدارها باعث می شود اعضای جدید شورا در جریان امور قرارگیرند و بنابراین از آنان درخواست شد تا در صورت تمایل در جلسات شورا و کمیسیون ها  به ویژه در جلسات مربوط به بودجه سال آینده شهرداری تهران حاضر شوند.

از سوی دیگر محمدعلی نجفی  منتخب سومین دوره شورای شهر خاطرنشان کرد:  من فضا را مثبت ارزیابی می کنم و با توجه به تجربه و تخصص منتخبان شورای سوم  قادر خواهیم  بود  با تعامل سازنده و مثبت،  بخشی از مسایل و مشکلات شهر را حل کنیم.

نجفی همچنین خاطرنشان کرد که اگر اساس کارشورا،  خدمت به مردم و معیاراداره امور،  بحث های کارشناسی و تخصصی باشد فکر نمی کنم هیچ اختلاف نظر جدی یا تشنجی  به وجود آید.

مرتضی طلایی منتخب سومین دوره شورای شهر نیز نشست روز سه شنبه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این جلسه مباحث خوبی از جمله در ارتباط با طرح جامع و بودجه شهرداری مطرح شد و مورد توجه قرار گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد  این گونه جلسات  به طور مرتب  ادامه یابد و بازدیدهای دوره ای از  شهرداری های مناطق نیز به منظور آشنایی هرچه بیشتر با مسایل شهری و برقراری ارتباط نزدیک  برگزار شود.

طلایی ترکیب شورای سوم را نیز با وجود سلایق گوناگون مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: از آنجا که همه منتخبان شورای شهر اهداف مشترک دارند و مهمترین دغدغه آنان ، زندگی مردم و بهبود وضعیت شهروندان و مشکلات جامعه است از این رو علاقه مندند که به حل مشکلات شهری مانند ترافیک و محیط زیست بپردازند و لازمه این امر ثبات در مدیریت شهری است .

خسرو دانشجو عضو  فعلی شورای شهر و منتخب شورای سوم نیز با اشاره به مباحث مطرح شده در این نشست  گفت‌: در این جلسه،  تک تک  اعضا ی شورای سوم بر حفظ وحدت و انسجام  درونی شورا  تاکید داشتند و خاطرنشان کردند که شورای شهر عرصه ای خدماتی است و با  عرصه های سیاسی تفاوت اساسی دارد و اعضا باید به عملکرد اجتماعی و خدماتی شورا اهتمام داشته باشند.

دانشجو  برای شورای سوم، آینده ای روشن را  پیش بینی کرد و گفت: بنده برای  شورای سوم آینده ای  روشن را  پیش‌بینی می کنم و معتقدم  با توجه ویژه ای که  اعضای شورای سوم به اصل وحدت و انسجام درونی شورا داشتند و در نشست روز سه شنبه برآن  تاکید کردند، به نظر می رسد انسجام  شورا حفظ خواهد شد.

علی رضا دبیر نیز نشست اخیر منتخبان سومین دوره شورای شهر را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: اینکه برای نخستین بار اعضای شورای سوم دور هم نشستند و نقطه نظرات خود را بیان کردند،  اقدام خوبی بود.

دبیر با بیان  اینکه مردم از درگیری خسته شده اند گفت: قبل از انتخابات هرچه بوده تمام شده است و منتخبان شورا باید با همدلی به ساماندهی امور پایتخت بپردازند.

وی شورای سوم را شورایی با تجربه دانست و گفت در این شورا هفت نفر از شورای دوم و برخوردار از تجربه چهارساله و 8 نفر نیز عضو جدید هستند که برخی از آنان سابقه وزارت و معاونت رئیس جمهوری یا کارهای اجرایی و تجارب و موفقیت های ورزشی بین المللی دارند.

دبیر گفت: هدف از حضور در شورای شهر خدمت کردن به مردم است و برگزیدگان  سومین دوره  شورای شهر نیز بر این امر متفق القولند و شورای شهر سوم به عنوان یک شورای برخوردار از دانش و تجربه مفید  با همدلی و انسجام کامل برای ساماندهی امور شهری تلاش خواهد کرد.

گفتنی است سومین دوره شوراهای شهر و روستا، نهم اردیبهشت ماه سال آینده  فعالیت خود را در سراسر کشور آغاز خواهد کرد.

کد خبر 13035

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز