گروه شهری: نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، تلاش برای کاهش معضلات ترافیکی و آلودگی هوای پایتخت را اولویت مهم و برنامه راهبردی شورای‌شهر به ویژه شورای سوم دانست و بر ضرورت حمایت دولت در این زمینه تأکید کرد.

حسن بیادی در گفتگو با همشهری خاطرنشان کرد که اولویت مهم مدیریت شهری،  بحث ترافیک و کاهش آلودگی هواست که باید با جدیت پیگیری و دنبال شود و دولت باید با  حمایت های جدی  وارد این عرصه شود.

وی اتمام پروژه های نیمه تمام، تلاش برای افزایش مشارکت مردم در اداره امور و کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی  را از دیگر اولویت های  مدیریت شهری تهران برشمرد و گفت: دولت نه از طریق دخالت بلکه با گستردن چتر حمایتی خود برای شوراها و شهرداری‌ها و  ارایه کمک‌های مالی، مدیریت شهری را به ویژه در توسعه حمل و نقل عمومی یاری رساند.

نایب رئیس شورای شهر  با بیان اینکه هم اکنون خطوط  مصوب مترو نیازمند کمک دولت است افزود: دولت در ارتباط با تبصره 13، اعتبارات مربوط به توسعه  بخش حمل و نقل عمومی را نگه داشته است درحالی که باید تصمیم‌گیری در این زمینه را به شورای شهر بسپارد.

وی ترکیب اعضای شورای شهر سوم را به لحاظ تخصصی و تجربی در زمینه  سیاست گذاری های مربوط به تحقق  اولویت های یادشده  مناسب دانست و گفت:  به طور کلی توان تخصصی شورای سوم  چه به لحاظ علمی و چه به لحاظ تجربه اجرایی،  بسیار بالاست  و در مجموع،  توانایی های  آن  کمتر از شورای دوم نیست ، ضمن اینکه  در ترکیب اعضای این شورا،  چند معاون رئیس جمهور و  وزیر سابق نیز حضور داشته  و افراد دیگری مانند آقای طلایی روی  مسایل اجتماعی به خوبی اشراف دارند.

بیادی می افزاید: علاوه بر آنچه گفته شد، در حال حاضر  شورای دوم   بسترهای لازم را برای  بسیاری از برنامه ها و خدماتی که شورای سوم می خواهد  انجام  دهد  فراهم ساخته است و شورای سوم با وجود این بسترها،  آسان تر  می تواند خدمات خود را به شهروندان ارائه دهد و برنامه های راهبردی خود را برای  اداره پایتخت عملی سازد.

نایب رئیس شورای شهر تهران از سوی دیگر خاطرنشان کرد که استراتژی شورای سوم نیز  برای انجام امور  شهری باید  بیانات مقام معظم رهبری در مورد تهران باشد که فرموده اند  تهران باید به شهری با هویت اسلامی و ایرانی، زیبا، و روح  نواز، دارای رفاه عمومی و مقاوم تبدیل شود.

بیادی همچنین افزود:  علاوه بر این،  سخنان رهبری  مبنی بر اینکه  تسهیل، تسریع کار مردم و تکریم آنان و اعتمادسازی به عنوان چهار شاخص مهم باید مورد توجه جدی باشد، می‌تواند به عنوان یک هدف از سوی شورای شهر تهران پیگیری و دنبال شود .

 نایب رئیس شورای شهر همچنین می گوید:  شورای سوم باید نقش و مشارکت مردم را در تصمیم گیری ها و رفع مشکلات شهری  پررنگ تر از گذشته  توسعه بدهد و کاری  را که  مقدمات آن با تشکیل شورایاری های محلات  شروع شده است،  انشاء الله  با  حرکتی عظیم  از طریق تشکیل یک پارلمان شهری برخوردار از ساختار جدید انتخاباتی  با کمک شورایاری‌های  محلات دنبال کند و در صدد تحقق آن برآید.

به گفته وی،  شورای شهر و شهرداری به تنهایی  قادر به حل  مشکلات مردم نیستند و باید با استفاده ازمشارکت‌های مردمی  و کمک آنان  در اداره شهر،  محله محوری اساس اداره شهر قرار گیرد. 

نایب رئیس شورای شهر همچنین  معتقد است که  در شورای شهر سوم نقش محله‌ها در اداره  پایتخت  پررنگ‌تر خواهد شد. 

وی با بیان اینکه ساختار کنونی انتخابات شوراها  به ویژه در کلان‌شهری مانند تهران ساختار خوبی نیست می‌افزاید: تا زمانی که چنین  ساختاری برای  انتخابات شوراها وجود دارد،  همواره مسایل سیاسی بر مسایل شهری غالب خواهد شد.

بیادی راه برون رفت از این مشکل را گسترش   شورایاری‌های  محلات می داند و می گوید:  اگر بتوان از طریق شورایاری های محلات در مناطق شهری،  شورایی مستقل ایجاد  و از طریق شوراهای مناطق  افرادی را به عنوان اعضای پارلمان شهری انتخاب کرد، قطعا موفقیت بیشتری در زمینه توسعه مشارکت مردم در اداره شهر حاصل خواهد شد.

کد خبر 11678

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز