جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۷
۰ نفر

گروه بین‌الملل: درحالی‌که اخبار ضد‌و نقیضی درباره سیطره مجدد نیروهای قذافی بر 2شهر مهم البریقه و راس لانوف منتشر می‌شود، اتحادیه اروپا هرگونه به رسمیت‌شناختن شورای ملی انتقالی لیبی را به موضع اتحادیه عرب در این باره منوط کرد.

arab league

در همین حال سیف‌الاسلام پسر قذافی دیروز اعلام کرد که نیروهای حکومتی برای انجام یک حمله نهایی و تعیین‌کننده آماده می‌شوند.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، گردان‌های معمر قذافی با پیشروی‌هایی در برخی مناطق مرکزی لیبی از جمله 2شهر راس لانوف و البریقه،از زمین و هوا شهر راس لانوف را بمباران کردند. این درحالی است که انقلابیون لیبیایی با رد سیطره نیروهای وفادار به قذافی بر راس لانوف، تاکید کردند که تمامی تاسیسات نفتی در راس لانوف همچنان در کنترل آنهاست.

در همین حال، منابع پزشکی در راس لانوف با ادامه درگیری‌ها در این شهر، اعلام کردند که در این درگیری‌ها، 4نفر کشته و 35 نفر دیگر زخمی شده‌اند. همزمان با این درگیری‌ها، سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا نشست فوق‌العاده‌ای را درباره 2 موضوع امکان ترغیب معمر قذافی رهبر لیبی به کناره‌گیری از قدرت و به رسمیت شناختن شورای ملی انتقالی لیبی برگزار کردند.

در همین حال، پیمان آتلانتیک شمالی با اشاره به یکپارچگی موضع کشورهای عضو درباره لیبی، آمادگی خود را برای هرگونه اقدامی در این کشور اعلام کرد.یانوس مارتونی وزیر خارجه مجارستان با اشاره به این نشست، پیش‌بینی کرد که رهبران اروپایی قذافی را به کناره گرفتن از قدرت فراخوانند و احتمالا تحریم‌های جدیدی علیه لیبی اعمال شود. به‌نظر می‌رسد تمامی طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای درباره تایید منطقه پرواز ممنوع در آسمان لیبی به توافق رسیده‌اند و به‌زودی این موضوع در شورای امنیت به بررسی گذاشته شود. این درحالی است که کاترین اشتون وزیر خارجه اتحادیه اروپا به رسمیت شناختن شورای ملی انتقالی لیبی را به موضع اتحادیه عرب در این باره منوط کرد. وزرای خارجه اتحادیه عرب قرار است امروز (شنبه) در نشستی فوق‌العاده ضمن بررسی اوضاع جاری در لیبی، 2موضوع مهم تایید منطقه پرواز ممنوع و به‌رسمیت شناختن شورای ملی انتقالی را به بحث و گفت‌وگو بگذارند.

کد خبر 130218

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز